loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معجزات درمانی گیاهان دارویی در طب ایرانی

ناشر سفیر اردهال

نویسنده محمد دریایی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 416

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

طب سنتی ایرانی، طبی است که از گذشتگان به ما رسیده و مبتنی بر طبیعت و شامل گیاهان، سپس مواد معدنی و حیوانی است که به عنوان دارو استفاده می شوند. یکی از داروهای مهم در طب سنتی ایرانی "گیاهان دارویی" هستند. گیاهان دارویی، به گستره وسیعی از گیاهان اطلاق می شود که در درمان بیماری و یا پیش گیری از بروز آن استفاده می شود. حدود این گستره با فرهنگ ملی استفاده از گیاهان دارویی و قوانین و مقررات و پیشرفت های علمی هر کشور تعیین می شود. داروهای گیاهی نقش های درمانی زیادی را در بدن به عهده می گیرند، اما نباید بی هدف آن ها را به کار برد، بلکه باید به نحوی شایسته از آن ها استفاده کرد، زیرا همه گیاهان سودمند نیستند، گیاهان سمی نیز وجود دارند که خطرناک هستند و باعث مرگ انسان می شوند.

به همین دلیل است که گیاه پزشکان متخصص با دقت فراوانی از گیاهان دارویی استفاده می کنند.
با این وجود داروهای گیاهی اگر با دقت کافی استفاده شوند در درمان بیماری ها بسیار موثر هستند و بسیاری از محققان علوم پزشکی و دارویی نیز معتقدند که مصرف گیاهان دارویی امتیازهای بیش تری نسبت به مصرف داروهای شیمایی دارند.
به همین دلیل است که نگارنده در کتاب حاضر به موضوع کاربرد گیاهان دارویی در طب ایرانی پرداخته و مباحث مرتبط با آن از جمله: ویژگی های وجود تشابه و تمایز در طب سنتی و طب نوین، معجزات درمانی گیاهان دارویی و کشت و برداشت گیاهان دارویی و نکات مهم آموزشی مربوط به آن را مطرح ساخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما