loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عدسی در عکاسی و فیلمبرداری

ناشر سروش

نویسنده محمدحسین جعفریان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 319

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32616 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در عکاسی و فیلمبرداری، وضوح خوب، روشنایی متعادل، کنتراست مناسب، ترکیب بندی دلخواه و بیان مطلوب ایده ه­ای که در ذهن وجود دارد با انتخاب عدسی مناسب و انجام محاسبات و تنظیمات مربوط به آن نتیجه مطلوب را در پی دارد. عدسی وسیله ه­ای قرص مانند، محدود به دو سطح منحنی با یک سطح منحنی و یک سطح مستوی، که از ماده ه­ای شفاف با خاصیت نورشکنی ساخته می­ شود، که در ایجاد تصویر به کار می­ رود و امروزه نیز در انواع تلسکوپ ها، دوربین­ های چشمی، میکروسپ­ ها، انواع دستگاه­ های نمایش (فیلم، عکس، اسلاید)، عینک­ های طبی و ... مورد استفاده قرار می­ گیرد.

بیشترین کاربرد عدسی در دوربین های عکاسی، فیلمبرداری و ویدیویی است و کتاب حاضر با توجه به همین نقش عدسی است که به مشخصات، نحوه عملکرد و سایر خصوصیات آن می پردازد. این اثر در 16 فصل، آشنایی مقدماتی، نور، انواع عدسی­ ها، قسمت های مشخص­ کننده عدسی، قسمت­ های مشخص­ کننده عدسی­ های عکاسی و فیلمبرداری، محاسبات نوری، میدان پوششی و زاویه دید عدسی، دهانه نوری عدسی، وضوح تصویر، خطاهای عدسی، طبقه بندی عدسی ­ها، تغییر فاصله کانونی، تصویربرداری از اجسام کوچک نزدیک به دوربین، مراحل ساخت عدسی، شناخت و آزمایش کیفیت تصویر عدسی و سرگذاشت عدسی تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما