loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منتخب میزان الحکمه با ترجمه فارسی

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

تلخیص سید حمید حسینی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 880

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه عظیم نام خود را از سخن بلند پیامبر اسلام (ص) وام گرفته که فرموده است: «أنا میزان الحکمه و علی لسانه» من ترازوی حکمتم و علی زبانه آن.
حدیث، چنانچه می دانیم دومین مصدر تشریع پس از قرآن و ثقل کبیر درکنار ثقل اکبر است. حدیث، پس از قرآن، بیشترین نقش را در پی ریزی معارف و احکام دینی و شکل گیری و بالندگی علوم اسلامی ایفا کرده است. به تعبیر مؤلف کتاب، حدیث، کلید فهم قرآن و دریافت معانی آن و تنها راه شناخت سیره پیشوایان بزرگ اسلام است، سیره ای که نمایانگر میراث پیامبر (ص) و خاندان بزرگ آن حضرت است. بی گمان مسلمانان جز با بهره گرفتن از این دو میراث، نمی توانند به چشمه گوارای علوم اسلامی دست یابند.
کتاب «میزان الحکمه» در واقع نقطه آغاز فرآیند تازه ای است که بر آن است تا با به کارگیری فناوریها و ابزراهای نوین، دانشنامه حدیثی و روایی بزرگی فراهم آورد که پاسخگوی نیازها و مقتضیات عصر حاضر باشد. این اثر گرانسنگ، حاوی بیش از 25000 آیه و روایت و 550 عنوان اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به صورت الفبایی است که به تعبیر مؤلف، با «ایثار» آغاز و با «یقین» پایان می پذیرد.
حجت الاسلام ری شهری این اثر سترگ را با تلاش و همتی 15 ساله و به سال 1388 هجری قمری از زندان مشهد آغاز کرده و سرانجام، آن را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پایان رسانده است. «میزان الحکمه» درامتداد پژوهشهای گذشته، «مجمع البحرینی» است که با ترتیبی خاص، محققان را به سوی آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (علیه السلام) در منابع شیعی و اهل سنت رهنمون می شود. اعراب گذاری دقیق و برابر نهادن متن عربی و فارسی درکتاب و نیز ارائه فهرست موضوعات در پایان هر جلد، بر سودمندی این مجموعه افزوده است. لازم به ذکر است که خلاصه ای یک جلدی از این اثر، با عنوان «گزیده میزان الحکمه» و نیز منتخب آن در دو جلد با تلخیص سید حمید حسینی و ترجمه رضا شیخی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما