loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره معصومان (ع) (دوره شش جلدی)

پنج جلد در شش مجلد

ناشر سروش

نویسنده سید محسن امین

مترجم علی حجتی کرمانی | حسین وجدانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 2412

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

سیره معصومان(ع) اثری است در حوزه شناخت معصومان(ع) که در پنج جلد و شش مجلد نوشته شده است.

جلد اول این اثر مختص سیره پیامبر مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء(ص) است. معرفی پیامبر(ص)، مبعث، قرآن کریم، دعوت عمومی قریش، نامه های پیامبر(ص) به سران و پادشاهان جهان، جنگها، غزوات و سریه های پیامبر(ص)، حجه الوداع و پاره ای از خطبه های پیامبر(ص) موضوع جلد اول این اثر است. جلد دوم این مجموعه درباره زندگی درخشان و سراسر نور حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامی پیامبر(ص) است. میلاد فاطمه(س)، کنیه و لقب آن حضرت، ویژگی های ظاهری، شدّت علاقة پیامبر(ص) به فاطمه(س)،حدیث ثقلین، ازدواج زهرا (س) با علی(ع)، خطبة زهرا (س) پس از وفات پدرش در حضور مهاجر و انصار و ... از جمله موضوعات این جلد است.

جلد سوم این اثر به سیره امام علی(ع) اختصاص دارد که در دو مجلد تدوین شده است. سیره حضرت علی(ع) از بدو تولد تا ماجرای قتل خلیفه سوم به طور گسترده در مجلد اول بررسی شده است و مجلد دوم به شرح زندگانی سراسر فراز و نشیب آن حضرت پس از کشته شدن خلیفه سوم و دوران خلافت امام علی(ع)، جنگ جمل، جنگ صفین، پیدایش خوارج، واقعه نهروان و شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین در محراب عبادت و مدت عمر و خلافت ایشان می پردازد. زندگانی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام زین العابدین(ع) موضوع جلد چهارم سیره معصومان(ع) است که در یک مجلد آمده و منتشرشده است.

تاریخ زندگی و شرح حیات انسانی و دوره امامت امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق(ع) تا دوره های زندگانی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد (ع)، امام هادی(ع)، عهد امامت امام یازدهم امام حسن عسگری(ع) و ولادت و غیبت امام دوازدهم حضرت امام مهدی(عج) از آغاز تا پایان غیبت صغری در سال 329 هجری یعنی شروع غیبت کبری، در جلد پنجم آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فایزه صانعی

بسیار کتاب پرمحتوایی است

20 آبان 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما