loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیت الحکمه: راز تحول در تمدن غربی، راز تکامل غرب

علم شناسی 4

ناشر سروش

نویسنده جاناتان لیونز

مترجم بهرام نوزانی

ویراستار پروانه بیات | مرضیه حکمتی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 358

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بیت الحکمه چهارمین اثر از مجموعه علم شناسی انتشارات سروش است.
این اثر ماجرای ناگفته اروپاییانی را بیان می کند که در قرون وسطا با جسارت بی نظیری در جستجوی علوم به شهرهای اسلامی مثل انطاکیه، بغداد و قُرطَبه که در اوج تحرکات علمی بودند سفر کردند و با انتقال دانش و فلسفه از سرزمین های اسلامی به غرب، پایه های رنسانس یا نوزایی غرب را بنا نهادند. نویسنده تلاش می کند میزان و عمق علم و دانش اندیشمندان متقدم مسلمان و غیرمسلمان این قلمرو اسلامی را به تصویر بکشد و به این نتیجه می رسد که غرب امروز، مدیون فرهنگ و تمدن باشکوه قرون گذشته اسلامی است و آنچه در جریان رنسانس «احیای معرفت کلاسیک» نامیده می شد، درواقع حاصل تلاش معرفت شناسان بزرگ عربی (اسلامی) از جمله در بیت الحکمه بغداد در قرن هشتم هجری است.

نویسنده معتقد است که روشنفکران غرب به کمک معرفت عربی موفق به ابداع و نوسازی غرب شدند و عرب ها را معماران ماهر جهان بینی نوظهور غرب می نامد و در پی آن است که درک بهتری از شرق و غرب ایجاد کند و با یادآوری زمینه های مشترک میان اسلام و مسیحیت و کشورهای عربی و غربی توصیه می کند که تمدن ها علاوه بر مواجهه می توانند از گفت و گو با یکدیگر بهره مند شوند.
این اثر در چهار بخش عشاء (شب)، فجر، ظهر و عصر نوشته شده است و برای همه علاقه مندان مباحث فلسفی و سیاست گذران حوزه آموزش علوم و فنون مراکز آموزشی و مدیران صنعت کشور قابل استفاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مصطفی محمدابادی

سلام لطفا کتاب نظام جهانی غرب نویسنده ایمانوئل والر اشتین هستش رو هم به سایتتون اضافه کنید .

27 اردیبهشت 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما