loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در فلسفه علم دانشمندان مسلمان

علم شناسی 5

ناشر سروش

نویسنده نادیا مفتونی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32720 10003022
14,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پنجمین اثر از مجموعه علم شناسی انتشارات سروش است. مؤلف رهیافت های تمدن اسلامی شامل رهیافت منطقی فلسفی، رهیافت تاریخی، رهیافت تطبیقی، رهیافت موردپژوهانه و رهیافت اخلاقی را با مرور بر آثار فلاسفه و دانشمندان مشهور مسلمان مانند فارابی، ابن سینا، ابن رشد، خواجه نصیر، فخر رازی، ملاصدرا، سید محمدحسین طباطبایی و دیگران ضمن معرفی رویکردهای هر یک، بررسی می کند و همچنین آراء فلاسفه قدیم یونان به ویژه ارسطو را در مقام تکمیل و تطبیق بحث مطرح و در نهایت رهیافتی تلفیقی ارائه می دهد.

این کتاب در هشت فصل نگارش شده است. در فصل اول به رهیافت های مختلف علم شناسی در تمدن اسلامی پرداخته است. در فصل دوم مفهوم سازی موضوع علم و در فصل سوم کارکردهای موضوع علم مورد توجه است. فصل چهارم نیز به مفهوم سازی حکیمان مسلمان درباره اعرض ذاتی اختصاص دارد. بررسی ساختار منطقی مسائل علم درباة موضوع علم در فصل پنجم بررسی می شود. در فصل ششم ضمن استفاده از مباحث پیشین به صورت مورد پژوهانه درباره فلسفه علم براساس بحث های موضوع شناسی علم، اهمیت موضوع فلسفه روشن می شود. در فصل هفتم نیز دو مسئله که یکی معطوف به علم شناسی کلی و دیگری ناظر به فلسفه شناسی است مورد بحث قرار می گیرد. فصل هشتم بر فاصلة میان مقام تعریف و مقام تحقق در موضوع فلسفه تمرکز دارد. مطالعه این اثر برای همه علاقه مندان مباحث فلسفه و سیاست گذاران حوزه علوم و فنون کشور مفید است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما