loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)

ناشر سروش

نویسنده غلامرضا ذاکر صالحی

ویراستار مریم عابدی ولوجردی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 108

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32753 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مؤلف در این اثر ارزشمند در پنج مقاله، افزون بر ارائه ارکان اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، ریشه های نظری تفکرات ایشان را در آموزه های دینی بررسی می کند و می کوشد از خلأها و آسیب های پیش گفته دوری کند.

در مطالعات مربوط به اندیشه سیاسی اسلام نکته ای که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد، آسیب شناسی گونه ای از تفاسیر اندیشه دینی است که نوعی اصالت تسلیم، توقف نظری و رئالیسم سیاسی را برای جهان اسلام به ارمغان می آورد.
حرکت امام خمینی(ره) نقطۀ مقابل این تفاسیر، در برهه حساس از تاریخ معاصر است. از این رو، فهم زوایای این حرکت تنها پس از بازشناسی تاریخی اندیشۀ سیاسی اسلام و الگوهای عملی نهضت اسلامی، به ویژه نهضت عاشورا از یک سو، و شناخت جامع رویکردهای رقیب در جهان اسلام ازدیگرسو امکان پذیر است.

چارچوب تفکر و عمل امام خمینی(ره) که مبتنی بود بر نحوه برداشت ایشان از مفاهیم عاشورایی به عنوان مفاهیم واسط برای تبیین حرکت مردمی علیه رژیم پهلوی، حداقل در سال های دهه های ۴۰ و۵۰ ، جدید و بکر بوده است، لذا نهضت امام خمینی(ره) را نمی شد پیش بینی، پیشگیری و با آن مقابله کرد.
کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) مجموعه مقالاتی است که در سال های گذشته در سمینار بین المللی امام خمینی(ره) در تهران ارائه شده اند و اکنون با افزودن سه مقاله دیگر، به زیور طبع آراسته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما