loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی نظری بیداری اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32854 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
202,000 181,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بیداری اسلامی به مجموعه تحرکات فکری-اجتماعی در جهان اسلام گویند که دارای ماهیتی اسلامی در حوزه اهداف، دغدغه ها، مسایل، شعارها و بازیگران است. نویسنده کتاب می کوشد که با روش های علمی، دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای در زمینه بیداری اسلامی را کشف، مطالعه و بررسی کند.

«مبانی نظری یا چارچوب نظری بیداری اسلامی بر اساس دیدگاه های امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای چیست و به طور مشخص الگوی برآمده از آن چگونه است؟» سوال اصلی و محوری این کتاب است که نویسنده سعی می کند آن را پاسخ دهد و در این راستا نگاه ویژه ای به نقش رهبری، نخبگان و مردم در بیداری اسلامی هم دارد.

محورهای اساسی بحث این کتاب تعریف بیداری اسلامی و شاخص های آن، ضرورت و اهداف بیداری اسلامی، علل و عوامل ایجاد کننده بیداری اسلامی، عوامل موثر در ضعف یا شدت بیداری اسلامی، موانع و تهدیدهای فراروی بیداری اسلامی، نقش رهبری، نخبگان و مردم در بیداری اسلامی و پیامدهای محلی، منطقه ای و بین المللی بیداری اسلامی هستند.

این کتاب در یک مقدمه و چهار فصل با عناوین «بیداری اسلامی از نگاه امام خمینی(ره)»، «بیداری اسلامی از نگاه آیت الله خامنه ای»، «تحلیل تطبیقی دیدگاه های امام و رهبری در حوزه بیداری اسلامی» و «الگوی بیداری اسلامی از نگاه امام (ره) و رهبری» تنظیم شده است.

در فصل نخست کتاب، موضوع بیداری اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این فصل محورها و دال های مرکزی بیانات امام (ره) با استفاده از روش تحلیل گفتمان مشخص و تبیین شده اند.

در فصل دوم کتاب بیانات و سخنرانی های آیت الله خامنه ای در زمینه بیداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. همچنین تحلیل تطبیقی دیدگاه های امام (ره) و رهبری در حوزه بیداری اسلامی با استفاده از روش مقایسه دایمی، موضوعی است که در فصل سوم کتاب مورد واکاوی قرار گرفته است.

در فصل چهارم که فصل جمع بندی و نتیجه گیری است، الگوی بیدارسازی و بیداری اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب با تکیه بر دستاوردهای مختلف تحقیق ارایه می شود و این الگو، یک الگوی متحرک و دینامیکی است که علاوه بر داشتن عناصر ثابت و مشخص، می تواند در طی زمان با نیازها و ضرورت های زمان متکامل تر و پربارتر شود.

نویسنده در مقدمه این کتاب می نویسد: «آنچه در این کتاب آمده است تنها یک درآمد و آغازی بر مبحث مهم بیداری بزرگ اسلامی معاصر است که از زمان سید جمال الدین اسدآبادی در دو قرن اخیر شروع و با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از آرمان های مهم آن تحقق و با آغاز بیداری اسلامی کنونی، مراحل دیگری از آن در حال شکل گیری است. این مراحل همگی باید به شکل یک فرایند طبیعی از بیدارگری، بیدارسازی و بیداری اسلامی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته و مورد بحث و بررسی علمی دقیق قرار گیرند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما