loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی هنجاری رسانه ملی (از دیدگاه رهبران جمهوری اسلامی ایران)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

گردآورنده کتاب علی اصغر ترکاشوند

مستندساز ناصر باهنر

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32866 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اصلی ترین نیاز یک رسانه، بهره گیری از نظریه و چهارچوبی هنجاری برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و عملکرد بهتر و موثرتر است. این چارچوب در واقع، مبانی فکری و ایدئولوژی است که رسانه برای نشر و پخش، آن را مبنای خود قرار می دهد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر محور ولایت فقیه تدوین شده است و رسانه جمعی باید بر اساس دیدگاه رهبری به عنوان جهت دهنده اصلی امور کشور تنظیم شود. کتاب حاضر شامل سه گفتار مستقل است: گفتار نخست با عنوان «از هنجارشناسی تا نظریه های هنجاری رسانه های جمعی» بحثی درباره هنجارها، ویژگی ها، تعاریف و دسته بندی ها است. گفتار دوم خواننده را به سوی الگوی هنجاری مطلوب برای رسانه های جدید اسلامی سوق داده و در گفتار سوم کتاب، هنجارهای رسانه ای مطلوب از دیدگاه رهبری مطرح شده است. برخی از عنوان های مطالب کتاب عبارت اند از: نظریه های هنجاری رسانه ها؛ نهادهای رسانه ای؛ سازمان رسانه؛ بایدها و نبایدها؛ مصادیق امر و نهی در قرآن کریم؛ هنجارهای ساختاری رسانه آرمانی؛ نقش اجتماعی رسانه؛ جهت گیری محتوا؛ تقابل؛ امیدبخشی در برابر امیدزایی؛ میزان کنترل و نظام سیاسی حاکم بر رسانه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما