loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ظرفیتهای فراروی جهان اسلام در فضای مجازی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32869 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
240,000 216,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب به بررسی وضعیت و ظرفیت فضای مجازی در جهان اسلام - با توجه با گسترش اینترنت و فضای مجازی و فراگیر شدن آن طی دو دهه گذشته - پرداخته شده و سعی گردیده تا امکانات موجود در فضای مجازی بررسی و سپس جایگاه و سهم کشورهای مسلمان در این فضا، گستره استفاده آنها از این فضا و نیز آسیب شناسی این وضعیت مشخص شود.

کتاب در 5 بخش و در قالب 32 فصل نوشته شده است. در بخش اول نویسنده به کلیات، معنا و فضای مجازی، ویژگی های فضای مجازی، جهان اسلام و مسلمانان خارج از جهان اسلام پرداخته است. بخش دوم کتاب به بررسی امکانات و ظرفیت های موجود در فضای اینترنت پرداخت است.

نویسنده معتقد است فضای مجازی به طور کلی از امکانات زیادی برای فعالیت های مختلف برخوردار است. این امکانات تا حدودی است که دنیایی معادل دنیای بیرون را پیش روی ما قرار می دهد و از برخی جهات از آن نیز فراتر می رود. امکان دسترسی سریع، عدم موانع مادی و جغرافیایی و امثال این ها از امتیازاتی است که دنیای مجازی را در مقابل جهان واقعی دارای امتیاز می سازد.

نویسنده در بخش سوم به بررسی جهان اسلام در فضای مجازی پرداخته است. در واقع به چه میزان و چگونه مسلمانان از فضای اینترنت استفاده می کنند؟ و یا به بیان دیگرسهم مسلمانان از فضای مجازی چیست؟ نویسنده در این بخش از کتاب طی 16 فصل به بررسی این حضور پرداخته است.

در یکی از فصل های این بخش نویسنده با موضوع اخبار و اطلاع رسانی به برسی سایت های خبری در خدمت جهان اسلام پرداخته و بطور کلی آنها را به سه دسته تقسیم کرده است. دسته اول سایت های خبری مستقل، دسته دوم سایت های خبری وابسته به شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای و دسته سوم سایت های خبری وابسته به مطبوعات.

بخش چهارم به آسیب شناسی و علت یابی موانع موجود بر سر راه استفاده از فضای مجازی در جهان اسلام پرداخته است. در این بخش نویسنده به بررسی دو دیدگاه که از سوی صاحب نظران و محققان مطرح شده است می پردازد. دسته نخست، آسیب های کلی حاصل از استفاده از فضای مجازی و دسته دوم آسیب هایی است که مانع از آن می شود که بتوان از امکانات مختلف این فضا برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.
وی سپس در قسمت اصلی بحث با استفاده از مطالب ارائه شده در فصل های پیشین به بررسی و آسیب شناسی هر کدام از انواع سایت های بررسی شده در کتاب می پردازد و در نهایت بخش پنجم را به نتیجه گیری و ارئه پیشنهاد اختصاص می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما