loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لمس بام دنیا

صعود مردی نابینا به مکانی فراتر از آنچه چشم قادر به دیدن آن است

ناشر نغمه نواندیش

نویسنده اریک وین مایر

مترجم بهروز خباز بهشتی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 496

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اریک واینمایر (Erik Wiehenmayer) در سپتامبر سال 1968 میلادی در کشور آمریکا متولد شد و بعلت بیماری خراشیدگی شبکیه چشم در سن سیزده سالگی به طور کامل بینایی خود را از دست داد. با وجود این معلولیت، اریک زندگی پرشوری را در پیش می گیرد. در این کتاب او از سرگذشت پرماجرا، امیدبخش و تاثیر گذار خویش، در تکاپو برای گذر از محدودیت هایی که نابینایی و دنیای افراد بینا بر او تحمیل کرده و نقش خانواده اش در مبارزه با این ناملایمات سخن به میان می آورد.

سخن از مادری که برای معجزه شفای چشمان فرزندش، دست به دعا برمی دارد و پدری که فرزندش را در تلاش برای گام نهادن بر بلندای کوهستان ها تشویق می کند. او از رویایش برای صعود به بام دنیا ، اورست، سخن می گوید، رویایی که به حقیقتی حیرت انگیز تبدیل می گردد، رویایی که تنها عده قلیلی از کوهنوردان موفق به تحقق آن شده اند. از قلل برف گرفته مک کینلی ( آمریکای شمالی ) تا قلل سر به فلک کشیده آکونکاگوآ و کلیمانجارو، و سرانجام تلاش واپسین برای گام نهادن بر قله اورست.

قله ی آکونکاگوآ (بلندترین قله ی آمریکای جنوبی) در دید من، چشم اندازی خیره کننده پدید نیاورد. این قله برای من توده ای از سنگ بود که صلیبی فلزی و سرد در میان آن قرار گرفته بود. یک قله، چیزی بیش از مکانی است که تنها منظره ای خیره کننده برای انسان پدید آورد.
شاید این یک تعصب باشد ولی من باور نمیکنم که انسانی، علت صعودش به قله را ، دیدن منظره ی اطراف بیان کند. هیچ کس سختی کوهستان را برای دیدن یک منظره تحمل نمی کند. قله، تنها جایی بر کوهستان نیست. قله در قلب و ذهن ما جای دارد.
قله، پاره ای از یک رویاست که به حقیقت می پیوندد و مدرکی مسلم بر این است که زندگی مان با معناست. قله نشانی از آن است که می توانیم با قدرت اراده و توان جسممان ، زندگی را به آنچه می خواهیم و آنچه دستانمان قدرت خلق آن را دارند، تبدیل کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما