loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33214 10003022
144,000 129,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر شامل مجموعه مقالاتی مشتمل بر دو بخش مفاهیم نظری و عملیاتی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است. در این کتاب تلاش شده با شناسایی و احصاء منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در مدیریت پیش رویدادی تهدیدات، هزینه های نظام برای تأمین امنیت داخلی و خارجی کاهش یابد. در بخش نخست با پنج مقاله به ابعاد نظری و تطبیقی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پرداخته می شود. در مقالة نخست با عنوان «قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران و نظریة صدور فرهنگی انقلاب: با تأکید بر بیداری اسلامی در منطقه» نویسنده در یک مطالعة نظری ـ تطبیقی با بکارگیری چارچوب نظری صدور فرهنگی انقلاب سعی دارد قدرت نرم جمهوری اسلامی را در وجه فرهنگی و معنوی آن معرفی کند و انقلاب اسلامی ایران را یک مصداق از مصادیق گفتمان معنویت خواهی در سیاست یا حضور دین در سیاست اعلام کند که امروزه نمود عملی این خواسته و تکرار آن را در قیام کشورهای مسلمان که به نام بیداری اسلامی خوانده می شود قابل مشاهده است. وی بر این باور است که این قدرت نرم انقلاب ایران توسط امام خمینی کشف و به دنیا معرفی شد و با شروع این جنبش ها در کشورهای اسلامی این قدرت نرم توسط مردم این کشورها فهم و تبدیل به موج بیداری اسلامی شد. نویسنده مقاله دوم ترویج خردمندانه سبک های زندگی رشدمحور اسلامی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را که نماد هویت و شخصیت اسلامی افراد و شاخصی مهم از شاخص های قدرت نرم در جامعه اسلامی محسوب می شود و دارای آثار و بازتاب های بسیار مهم و ارزشمند در فرآیند تکوین جامعه ای سالم، شاداب و صالح می باشد به عنوان الگو و مدلی کاربردی برای دیگر ملل و جوامع جویای کمال و توسعه همه جانبه بر اساس آموزه های توحیدی و معنوی معرفی می کند که می تواند اطمینان، آرامش روحی و روانی و سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت افراد را توأمان تأمین کند. نگارنده مقالة سوم به این سؤال پاسخ می دهد که چگونه می توان فرهنگ را به اقتدار تبدیل کرد و تا چه حد می توان به قدرت فرهنگی به جای قدرت نظامی تکیه کرد و در این راستا به یافتن محورها و منابع اصلی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران می پردازد. در مقالة چهارم پژوهشگر در مقام پاسخ به این سؤال است که چگونه می توان از مدیریت دانش در راستای بازدارندگی جنگ نرم که توسعه کاربرد آن، امری بدیهی و قطعی بنظر رسیده و روز به روز بر وسعت و تأثیرات آن افزوده شده و اهداف، ارزش های حیاتی، زیر ساخت های فکری و الگوهای رفتاری حوزه های مختلف یک نظام سیاسی را مورد تهدید قرار می دهد، استفاده کرد.

بخش دوم کتاب حاضر با چهار مقاله به حوزة عملی کاربرد قدرت نرم می پردازد که یکی از مصادیق آن نیز جمهوری اسلامی ایران است. نویسنده مقاله پنجم در قالب گفتمانی ایجابی به بررسی عواملی که می توانند نقش کاتالیزوری در استقرار امنیت عمومی ایفا کنند می پردازد و بر مدیریت نرم تهدیدات امنیت عمومی به عنوان یکی از مبانی تحکیم امنیت داخلی پای می فشرد. نگارنده مقالة ششم به بررسی رابطه اثرگذار قدرت نرم در مقوله دیپلماسی عمومی پرداخته و در مقام تطبیق دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران را مورد ارزیابی قرار می دهد. در مقالة هفتم نویسنده به قدرت نرم، فناوری نرم و تأثیرات و کاربردهای آن در حوزه دفاعی می پردازد و معتقد است که در منازعات و رویارویی های آینده، قدرت و فناوری های نرم در تعیین فرجام نهایی منازعات آتی حتی قادر به ایفای نقشی مهم تر از قدرت سخت افزاری کشورها خواهند بود و بالاخره در مقاله هشتم و پایانی این کتاب نویسنده به نقش پدافند غیرعامل و تولید بازدارندگی نرم در جمهوری اسلامی ایران می پردازد و هدف از این پژوهش را بیشینه سازی و بومی سازی اصول پدافند غیرعامل در چارچوب مدیریت ریسک به منظور کاهش هزینه ها و افرایش کارآمدی نهادهای ذی ربط برای مقابله با تهدیدات برمی شمارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما