loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

Theological Instructions

آموزش عقاید انگلیسی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب «آموزش عقاید» با هدف تبیین معارف عقیدتی اسلام به شیوه ای استدلالی و در عین حال آموزشی برای رفع نیازهای جامعه مسلمان نگاشته و با توجه به نیاز جامعه مسلمان دنیا،به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

این کتاب سه جلدی ، در سه بخشِ خداشناسی ، راهنماشناسی و فرجام شناسی تنظیم شده است.

نگارنده در مقدمه بخش خداشناسی ، به تعریف دین، تفکیک اصول دین از فروع آن، لزوم تحقیق درباره اصول دین، جهان بینی به مثابه مقدمه ای برای ایدئولوژی ، و راه حل مسائل بنیادین جهان بینی می پردازد. آن گاه بحث اصلی آغاز می شود و موضوعات خداشناسی ، راه ساده شناخت خدا، اثبات وجود خدا، صفات ذاتیه و فعلیه خداوند، و سپس علل انحراف شبهات ناظر به آن بررسی می شود. حضرت استاد در ادامه به نقد جهان بینی مادی و اثبات توحید و یگانگی خداوند، بحث جبر و اختیار، قضا و قدر و عدل الهی می پردازند.

در بخش راهنماشناسی ، مباحثی چون: نیاز بشر به وحی و نبوت، حل چند شبهه در این باره، عصمتِ انبیا، دلایل عصمت انبیا، شبهات عصمت، بحث معجزه و حل شبهات ناظر به آن، ویژگی های پیامبران، کثرت و تعداد پیامبران و رابطه مردم با آنان، پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) و اثبات رسالت آن حضرت، اعجاز قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، جهانی و جاودانه بودن اسلام، خاتمیت، امامت، نیاز به وجود امام، نصب امام، عصمت و علم امام، و امامت حضرت مهدی (علیه السلام) و حکومت جهانی آن حضرت و راز غیبت مطرح شده است.

در بخش سوم؛ یعنی معادشناسی (فرجام شناسی ) مباحثی چون وابستگی مسأله معاد به مسأله روح، تجرد روح، اثبات معاد، معاد در قرآن، پاسخ قرآن به شبهات منکران معاد، وعده الهی درباره قیامت، مشخصات عالم آخرت، از مرگ تا قیامت، تصویر رستاخیز در قرآن، مقایسه دنیا با آخرت، رابطه دنیا با آخرت، قراردادی یا حقیقی بودن رابطه دنیا و آخرت، نقش ایمان و کفر در سعادت و شقاوت، رابطه متقابل ایمان و عمل، حبط و تکفیر اعمال، امتیازات مؤمنان، شفاعت و حل شبهات آن ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما