loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب ایران به روایت رادیو بی بی سی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

تحقیق و تنظیم کتاب عبد الرضا هوشنگ مهدوی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 562

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب «انقلاب ایران به روایت رادیو بی. بی. سی» از این نظر حائز اهمیت است که این ایستگاه رادیویی نقش مهم و انکار ناپذیری در جریان انقلاب داشت؛ به گونه ای که در ساعت هایی که برنامه به زبان فارسی پخش می کرد، خیابان های شهرهای ایران خلوت می شد و مردم به گفتارها و تفسیرهای آن اهمیت زیادی می دادند.

کتاب انقلاب ایران به روایت رادیو بی. بی. سی، شامل مجموعه ای از مصاحبه هایی است که رادیو بی. بی. سی، ده سال پس از پیروزی انقلاب با تعدادی از دست اندرکاران سیاست آن روز کشور انجام داده است.این مصاحبه ها برای پژوهشگران و علاقمندان به تاریخ معاصر ایران جالب توجه و خواندنی است.

محتوای مصاحبه ها به همان صورت که انجام شده و علی رغم اظهار نظرهای پاره ای از این شخصیت ها در مخالفت با انقلاب ایران و نتایج آن، عینا در کتاب گردآوری و تدوین شده است. «اردشیر زاهدی»، «احسان نراقی»، «ارتشبد فریدون جم»، «کریم سنجابی»، «ارتشبد عباس قره باغی»، «شاپور بختیار»، «هما ناطق»، «ابوالحسن بنی صدر» و … از جمله شخصیت هایی هستند که مصاحبه های آنان با بی. بی. سی در کتاب حاضر گردآوری و تدوین شده است.

کتاب انقلاب ایران به روایت رادیو بی. بی. سی، توسط عبد الرضا هوشنگ مهدوی تحقیق و تنظیم شده است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما