loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش های امروز جوانان - جلد چهارم: بحران هویت، تهاجم فرهنگی، حجاب، ازدواج

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

چهارمین جلد از مجموعه کتاب های «پرسش های امروز جوانان» شامل چهار فصل است که در فصل اول بحران شخصیت تحلیل و بررسی می گردد. فصل دوم را محمدرضا سنگری با موضوع تهاجم فرهنگی ادامه می دهد. ناصر نادری به تبیین مسئله حجاب پرداخته و فصل پایانی مربوط به موضوع ازدواج است.
از نکات برجسته این کتاب پرداختن به پرسش های اساسی همراه با پاسخ های مختصر و مفید است. به کارگیری پرسش و پاسخ علاوه بر جذابیت مضاعف، ارتباط دوطرفه بین گوینده و مخاطب برقرار می کند. تصاویر کاریکاتوری و مزتبط، دیگر گوشه های درگیر نشده ذهن را به خود مشغول می کند و همه ظرفیت مخاطب را به خود اختصاص خواهد داد.
شکل گیری فرایند هویت مثبت و اجتناب از پراکندگی شخصیت، تردید و سرگردانی و در نهایت اجتناب از بحران زدگی هویت از مسائل مهم مطرح شده در کتاب حاضر می باشد. با توجه به این که جامعه ما جوان است، این مهم گاهی تهدید به شمار می آید. انبوه غرایز در دوران جوانی، ضرورت پرداختن دقیق به مسئله حجاب و پوشش را مطرح می سازد. تفکیک حجاب از اجبار و عقب ماندگی، فلسفه حجاب و نقش آن در تعالی شخصیت فرد از اهم مطالب کتاب پیش رو است. دیگر مسئله قابل توجه، مسئله ازدواج است که از مهم ترین نیازهای امروز جامعه است. سبک و سیاق و آداب و رسوم آن از فروعات بحث جدید سبک زندگی اسلامی به شمار می رود که در این کتاب تا حدی بدان پرداخته شده است.

یکی از برنامه های غارتگران اندیشه و مهاجمان فرهنگی نفی یا تحقیر گذشته های فرهنگی جامعه یا فراموش کردن گذشته است درکنار این کار القای نتوانستن یامانع تراشی در راه توانستن از شیوه های دیگر دشمن است. وقتی ما تصور کنیم که نمی توانیم راه نمی افتیم و انگاه که راه نیافتیم درنتیجه پیشرفتی حاصل نشد باورمان می شود که نمیتوانی...

تفاوت جامعه ای که آزادی روابط جنسی را محروم می کند با اجتماعی که روابط ازاد در ان اجازه داده می شود این است که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت و در اجتماع دوم اغاز محرومیت و محدودیت است...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما