loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدرسه حسینی

ناشر دریا

نویسنده مصطفی دلشاد تهرانی

سال نشر : 1379

تعداد صفحات : 356

هم اکنون غیرقابل سفارش!

مدرسه حسینی(ع) عنوانی است برای رویکردی تربیتی به بزرگترین حماسه انسانی، حماسه ای فرا تاریخی و فرا جغرافیای برای دمیدن روح حقیقت انسانی در همگان ، و راه نمودن مردمان به سوی تعالی. راهی که حسین (ع) در تعریف زندگی نشان داد، راه حریت و عزت است، و پرچمی که برافراشت، فراراه همه آزادخواهان و عزت جویان تا قیام قیامت است. حسین(ع) با برافراشتن پرچم حماسه کربلا و عاشورا، مدرسه ای را بنیان گذاشت که مردمان در آن به نیکوترین و والاترین تربیت(تربیت نبوی) دست یابند. مدرسه حسینی، مدرسه احیای اسلام نبوی و اسلام علوی است. مدرسه ای که اسلام حقیقی در آن جلوه دارد و تربیت شدگانش بینا و دانا، و کریم و عزیز و آزاد از دنیا و مطیع خدا واهل شجاعت و استقامتند. حسین (ع) با بنیادگذاشتن چنین مدرسه ای اسلام را زنده کرد. مدرسه حسینی برخاسته از مدرسه ی تربیتی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) بود. مدرسه ای که به انحراف و اضمحلال رفته بود و حسین (ع) آن را بتمامه برپاکرد و پرچمی برافراشت که همیشه تاریخ در اهتراز باشد. هرکه از آن دریای معرفت جرعه ای بیاشامد سرمست می شود و حریت و کرامت و عزت و شادی و استقامت و سخاوت در او جلوه می کند که مدرسه حسینی مدرسه إتصاف به کمالات انسانی است.

آنچه در این دفتر و تحت عنوان «مدرسه حسینی» میخوانیم، در حقیقت رویکردی تربیتی به بزرگترین حماسه انسانی، فرا تاریخی و فرا جغرافیایی برای دمیدن روح حقیقت انسانی در همگان و راه نمودن مردمان به سوی تعالی است.
استاد دلشاد تهرانی در این اثر نیز همانند بیشتر آثار خود، نخست اصولی را انتخاب و سپس بحث و بررسی را حول محور آن اصول که مبنا و بنیان ثابت زیستنی خداپسندانه است، با توجه به کتاب و سنت و سیره معصومین سامان داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما