loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره شهید بهشتی

4 (4)

ناشر نشر شاهد

نویسنده غلامعلی رجایی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 687

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب سیره شهید بهشتی، زندگی نامه و شرح مبارزات شهید بهشتی است. این کتاب نوشته غلامعلی رجایی است و درنشر شاهد به چاپ رسیده است. مطالب کتاب سیره شهید بهشتی، از این قرارند:
بهشتی به روایت بهشتی (زندگی نامه شهید بهشتی از زبان خود ایشان)، روایتی دیگر (شرح حال دیگری از زبان شهید بهشتی درباره خودشان)، به روایت مادر، خاندان بهشتی، دوران کودکی تا نوجوانی، باغبان گل های عشق، خصائل فردی، فضایل اخلاقی و معنوی، جامعیت در شخصیت، در عرصه پرستش، منظومه متعالی، حبیب و محبوب، دوران مبارزه، دوران اقامت در آلمان، غربت و مظلومیت و رنج، نظرها و دیدگاه ها، آخرین روزها و لحظه ها.
ضمیمه کتاب شامل تصویر اسناد و نامه ها است. صفحات پایانی به سالشمار زندگی، فهرست راویان خاطرات، عکس هایی از شهید بهشتی در سنین مختلف و فهرست منابع اختصاص یافته است.

گفتنی است شهید بهشتی در آبان 1307، در محله لنبان اصفهان، در یک خانواده روحانی متولد شد. تحصیلات اولیه را از چهار سالگی آغاز کرد. در سال 1325 برای ادامه تحصیل حوزوی به قم مهاجرت نمود. در سال 1329 وارد دانشگاه تهران شد و در همین زمان زبان انگلیسی را آموخت. در سال 1333دبیرستان دین و دانش قم را تاسیس کرد.

در سال 1344 به آلمان رفت. در سال 1348 به کشورهای عراق، سوریه، لبنان، و ترکیه سفر کرد و فعالیت های اسلامی در آن کشورها را پی گیری می نمود. در سال1353 از رساله دکتری خود دفاع کرد. در سال 1357 برای هماهنگی بین حرکت های سیاسی معتقد به رهبری امام خمینی (ره) به اروپا و امریکا مسافرت نمود. در سال 1357 به همراه گروهی از علما، جامعه روحانیت مبارز را پی ریزی کرد.

سپس حزب جمهوری را تاسیس نمود. عضویت در مجلس خبرگان، ریاست دیوان عالی کشور، عضویت در هیات سه نفره اصلاحات ارضی، عضویت در شورای موقت ریاست جمهوری از مسئولیت های بعد از انقلاب شهید بهشتی بود. سرانجام، در هفتم تیرماه 1360 بر اثر انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری شهید شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سید علی موسوی

سلام وقتتون بخیر
کتاب چه زمانی موجود میشه؟
چرا هیچ جای اینترنت موجود نیست؟!

9 مرداد 1400

سلام دوست عزیز

در صورت تجدید چاپ از طرف ناشر

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما