loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ستاره ها

دانش نامه - 24

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده اندرو کینگ

مترجم شادی حامدی آزاد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 165

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این مقدمه ی پویا و جذاب، اخترفیزیکدان دانشگاه لِیسِستر، اندرو کینگ، برای مان آشکار می کند که قوانین فیزیک چطور ستاره ها را وادار به تحول می کنند و آن ها را قدم به قدم در میان مراحل مختلف رشد می برند تا ستاره ها سرانجام به مرگی ناگزیر و گاه تماشایی برسند و پس از آن، از خود بقایایی مانند سیاهچاله ها برجای بگذارند. این کتاب نشان می دهد که ما از کجا می دانیم ستاره ها از چه ساخته شده اند، گرانش چطور ستاره هایی مانند خورشید را وادار می کند که با تبدیل هیدروژن به هلیوم در مرکزشان نور بتابند، و چرا این مرحلة هیدروژن سوزی این قدر طولانی و پایدار است.

سرانجام، هر ستاره زندگی اش را به یکی از سه روشِ ممکن به پایان می برد و طی مرگ پُرسروصدای خود بیشتر محتوای غنی شده ی شیمیایی اش را در فضای اطراف پراکنده می کند. این کتاب به بررسی علمی ستاره ها، سازوکارهای شکل دهندة آن ها، فرایند های منجر به تولید درخشندگی در آن ها، و نتایج مرگ شان می پردازد.

فهرست کتاب :

فصل اول: علم و ستاره

فصل دوم: خورشید چگونه به زندگی ادامه می دهد؟

فصل سوم: پختن عناصر

فصل چهارم: اجساد ستاره ها

فصل پنجم: سنجش عالم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما