loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فضیلت های ناچیز

ناشر هرمس

نویسنده ناتالیا گینزبرگ

مترجم محسن ابراهیم

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 120

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«فضیلت های ناچیز» دارای 11 داستان کوتاه است. این داستان ها به ترتیب شامل: زمستان در ابروتزو، کفش های پاره، تصویر یک دوست، درود و دریغ برای انگلستان، خانه ی وُلپه، او و من، فرزند انسان، حرفه ی من، سکوت، روابط انسانی، فضیلت های ناچیز، می شود.

بسیاری از داستان های این مجموعه را به تسامح می شود داستان نامید. گینزبورگ در واقع دست به خطابه زده و تجربه ی خود از زندگی را با اول شخص روایت می کند. در داستان «روابط انسانی» که بی شک بهترین داستان او در این مجموعه است به مانند بازگویی خاطرات و تجربیات یک زن سالخورده دست به تعریف می زند و یا در داستان «فضیلت های ناچیز» به مانند یک روان شناسْ تربیت کودک را مورد مداقه قرار می دهد. این دید در داستان های دیگر این مجموعه نیز تکرار شده است.

کتاب «فضیلت های ناچیز» سرشار از موضوعات انسانی پنهانی است که هر کدام از ما با خواندن آن ها به درستی اش اذعان می کنیم. ترجمه ی بسیار خوب محسن ابراهیم جذابیت کتاب را چندین برابر کرده به طوری که نثر خود گینزبورگ و ترجمه ی ایشان، خواننده را به دنبال خود می کشاند.

در زیر قسمتی از نثر کتاب برای آشنایی بیشتر آورده می شود:
«هیچ گاه چون امروز سرنوشت آدمیان این چنین تنگاتنگ به هم متصل نبوده است. چندان که بدبختی هر کس، بدبختیِ همه است. بنا بر این، این موضوع عجیب تحقق می یابد که انسان ها سرنوشت خود را به شدت وابسته به سرنوشت دیگری می یابند. چندان که سقوط یک نفر، سقوط هزاران موجود دیگر را در بر دارد و در عین حال، همه از سکوت خفه شده اند و قادر نیستند چند کلامِ آزاد با هم رد و بدل کنند. به همین دلیل ـ چون که بدبختی یک نفر، بدبختی همه است ـ ابزاری که برای رها شدن از سکوت به ما عرضه شده است، دروغین است.» (از داستان سکوت؛ ص 81)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما