loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پایان

ناشر کتاب نیستان

نویسنده ابراهیم حسن بیگی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 170

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34453 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ابراهیم حسن ­بیگی را اگر از داستان­های کودک و نوجوانش جدا کنیم، بدون شک می­ توانیم در او ذات یک نویسنده خلاق اجتماعی که می­تواند سوژه­های بکری را از زاویه دیدی تازه و نو کشف و تبدیل به مایه داستانی کند یافت. او نویسنده­ای است که چه در داستان­نویسی دینی و چه داستان­ نویسی اجتماعی، خود را نویسنده­ای هوشیار و آشنا به اقتضاء مخاطب نشان داده و ثابت کرده که به خوبی می­تواند خلاقیت خود را در خدمت داستان­نویسی و خلق موقعیتی اجتماعی رئال در بستر مجازی داستان قرار دهد.

«پایان» از نخستین جمله خود مخاطب را با یک شوک و تعلیق بسیار عالی همراه می­ سازد. مردی محکوم به اعدام در واپسین شب از زندگی خود به روایت و مرور ذهنی داستانی نشسته که او را از زندگی ساده شهری به پای چوبه دار کشیده است. راوی یک مسافرکش معمولی در تهران است که در همان ابتدای داستان تنفر خود از برادر تازه به دروان رسیده ­اش را در کنار ترسیمی زیرکانه از مادر خود و آنچه او را از همسر برادرش متنفر کرده به تصویر می­ کشد. در ادامه اما راوی در یک اتفاق ساده و قابل باور برای جابجایی مسافر به یک ماجرای عجیب وارد می­ شود و به عنوان مظنون در حمل و نقل مواد مخدر پایش به زندان باز می­ شود.

ویژگی این رمان را در وهله نخست باید در تزریق زیرکانه اطلاعات به شکلی مویرگی دانست. اطلاعاتی که حضور اندک اندک و تدریجی و لحظه به لحظه آنها به، مخاطب را به آرامی به سمت اوج داستان و تمایل برای کشف راز داستان جلو می ّبرد، رازی که در هر فصل با شخصیت­ پردازی های نویسنده و افزودن شاخه ای تازه کشف ماجرای اعتیاد راوی و در ادامه حضورش در مرکز ترک اعتیاد و مواردی از این دست رمان را خواندنی می کند.

جدای از این، حسن­بیگی در نوشتن پایان خود را نویسنده ای آزاد و رها شده از فرم نشان می دهد، نویسنده ای که قصه و چهارچوب روایت آن برایش اهمیتی بیش از فرم روایت و بازی­های زبانی در نوشتار دارد. او ساده و یک­لایه می نویسد، اما حاصل کارش را از ابتذال و یا افتادن به دام داستان های زرد عامه­ پسند دور می کند. داستان او با چرخش و حرکتی حساب شده در هر فصل مخاطب را به بخشی از واقعیات پیرامون زندگی راوی داستان هدایت می کند و همانند یک دوربین عکاسی از مناظر مختلف از او عکس می گیرد و در نگارخانه ذهن مخاطب رمان می نشاند.

رمان «پایان» رمانی اجتماعی انتقادی است که در یک کلام هم از نظر داستان و هم برای ساخت موقعیت و فضای روایی برای علاقه مندان به داستان­ نویسی اثری در خور تأمل و تحسین ­آمیز به شمار می آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علیرضا زمانی

سلام
با عرض پوزش خیلی متاسفم که این کتاب جذاب رو اینقدر سطحی معرفی کردین.
اصلا موضوع کتاب مواد مخدر نیست.
من تعجب می کنم که چرا نخوانده این کتاب را معرفی کردید.
خلاصه داستان:
داستان یک مسافرکش معمولی است که با سفارش برادرش-حاج رسول- می شود مسئول دفتر قاضی همتی که پرونده های بزرگ اقتصادی را قضاوت می کند.
سفر به کیش و شمال و خانه ویلایی ده میلیادری در قبال دست بردن به پرونده های اقتصادی!!
او به جرم اختلاس، رشوه، قتل و ... محکوم به اعدام است و صبح فردا قرار است اعدام شود.
او در واپسین ساعات زندگی اش گذشته ها را به تماشا نشسته است.

خودتون قضاوت کنین کدوم معرفی به موضوع اصلی داستان نزدیک تره.
خواهش می کنم اول کتاب رو بخونید بعد معرفی کنید.
در کل این کتاب هیچ ربطی به موضوع اعتیاد و مواد مخدر ندارد!!

17 بهمن 1394

سلام
ما معرفی این کتاب را از سایت انتشارات نیستان استخراج کرده ایم و دخالتی در این معرفی نداشته ایم
لطفا به لینک زیر مراجعه کنید و اگر انتقادی دارید به آنها بفرمایید:
http://neyestanbook.com/fa/?p=4409

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما