loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با قوه قضائیه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34498 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قوه قضائیه دستگاهی مستقل است که مأموریت ها و وظایف متعددی را بر اساس ساختار حقوقی هر کشوری پیگیری می کند. قوه قضائیه تضمین کننده اجرای قانون و اجرای عدالت و ضابطه است؛ بنابراین تحقیق درباره ساختار و ارکان قوه قضائیه به منظور دستیابی به شناختی نسبتاً جامع از این دستگاه ضروری است. روش پژوهش در این کتاب متکی به متدولوژی توصیفی است تا به تناسب مباحث، تحلیل اجماعی ارائه دهد و با مخاطب پژوهش همراهی کند و پاسخ گوی سؤالات رایج باشد.
ساختار این کتاب بدین شکل سامان یافته است: بخش اول به دیرینه شناسی نظام قضائی ایران، جایگاه قوه قضائیه و اهداف و وظایف آن اختصاص یافته است.
بخش دوم معطوف سازمان و تشکیلات قوه قضائیه است. در این بخش ابتدا به اصول حاکم بر قوه قضائیه ایران اشاره شده و سپس موضوع محاکم و دادسراها، دادگاه های عمومی و اختصاصی و میزان وجاهت و صلاحیت قانونی آنها متناسب با تحولات اجتماعی ایران بررسی شده است. پایان این بخش به بررسی سازمان های وابسته به دستگاه قضائی در ایران است تا هر فرد بتواند قواعد جاری حقوقی بر این ساختار را بشناسد و با سازمان تشکیلات قضائی کشور آشنا شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما