loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رابطه علم و دین در غرب

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34547 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر از مجموعه کتاب های «دانشجو»ی کانون است و در سه فصل گردآوری شده است.

در بخش اول این کتاب ذیل عنوان کلیات؛ تاریخچه موضوع در غرب و مفاهیم کلی مانند مفهوم تعارض و انواع آن مورد بررسی قرار می گیرد.

زمینه ها و علل بروز تعارض میان و علم و دین در غرب موضوع محوری این کتاب است که در بخش دوم کتاب به تفصیل واکاوی می شود. در این کتاب آمده است: تعارضات عمده ای که در قرن های شانزده و هفده میلادی میان علمای مسیحی و دانشمندان علوم تجربی صورت گرفت ناشی از عواملی بود چون زمینه های روان شناختی(برخوردهای متعصبانه، سوءظن دوطرف، تحقیر و تکفیر یکدیگر)، زمینه های جامعه شناختی(قدرت طلبی عناصر علم و دین، فقدان جو سالم برای بیان نظرها)، زمینه های موجود در کشیشان (عدم آشنایی آنها با پیشرفت های علوم، برداشت های شخصی از دین)، زمینه های موجود در دانشمندان علوم تجربی (عدم آشنایی با حقایق دین، قطعی پنداشتن نظریه های علمی و اصرار بر تحمیل آن به دین)، نارسایی های موجود در حوزه های پژوهش علم و دین (عدم تمایز قلمرو علم و دین، راه یابی خرافه در دین، ضعف دستگاه فلسفی در غرب) و... .

در بخش سوم با عنوان رهیافت ها؛ راهکارهای جلوگیری از تعارض علم و دین بازشناسی شده و اشاره ای به جایگاه و نسبت علم و دین در اسلام شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما