loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شک می کنم پس هستم: بررسی اندیشه های رنه دکارت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34550 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که در باب نقد آرا و نظریات رنه دکارت فیلسوف شهیر فرانسوی در پنج فصل با عناوین کلیات، معرفت شناسی، انسان شناسی، خداشناسی و جهان شناسی به نگارش درآمده است، در فصل اول، زیست نامه و تأثیر و تأثر عصر دکارت بر وی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

معرفت شناسی، انسان شناسی، خداشناسی و جهان شناسی عناوین چهار فصل بعدی هستند که با رجوع مستقیم به آثار دکارت و نیز لحاظ شرح و توضیح مفسرین، به تشریح دیدگاههای او در زمینه پرداخته شده و در پایان هر فصل با توجه به فلسفه اسلامی نقد و بررسی عقاید وی ارائه شده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: « امروزه هرکسی در هرکجا از دنیا که زندگی کند، هم در خانه، هم در کوچه و بازار و هم در محل کار از دستاوردهای تمدن جدید غرب استفاده می کند. تمدنی که با رنسانس و پس از دوره تقریباً هزار ساله قرون وسطا آغاز شده و در عصر حاضر در سرتاسر جهان رسوخ و رخنه کرده است.

اگرچه پیدایش علم و فلسفه جدید که نتایج و عوارض فراوانی را به همراه داشته، مرهون تعالیم اندیشمندان بزرگی است که در صدر دوره جدید ایفای نقش نموده اند، اما بیشتر مورخین و صاحب نظران بر این اعتقادند که نقش دکارت مؤثرتر و برجسته تر از بقیه بوده است، زیرا دیگران حداکثر در مبانی و اصول گذشتگان تردید ایجاد کرده ولی نتوانسته اند مکتب و فلسفه جایگزینی ارائه نمایند، و لذا این دکارت بوده است که ضمن ایجاد تردید و ترک تقلید از گذشته، مکتبی عرضه نمود که مبانی و اصول آن در پیدایش دوره جدید غرب تأثیر فراوانی داشته است. از این روست که به حق از وی به عنوان مؤسس و معمار علم و فلسفه جدید سخن رفته است. »
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما