loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارتباط ایران و آمریکا

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بحث آغازین کتاب درباره ی مساله ی ارتباط از دیدگاه اسلام و اهمیت آن است که پس از آن سعی شده به مبانی یا اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره شود. مبحث اصلی که به رابطه ی ایران و آمریکا اختصاص یافته ابتدا تاریخچه این رابطه بازگو می شود و پس از آن، عکس العمل دولت آمریکا در قبال انقلاب اسلامی بررسی می گردد. چند و چون ارتباط با آمریکا در وضعیت کنونی، نیز پرسش ها و شبهات مطرح شده از جانب طرفداران رابطه با امریکا مباحث بعدی کتاب هستند. نگارنده برای مثال معتقد است: "محور اساسی تمامی ناسازگاری های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در اتخاذ سیاست های ناهمگون و نامتجانس دو طرف است. این امر تنها به سطح ملی منحصر نیست و ابعاد فراملی آن جهان اسلام و فراتر از آن را دربرگرفته است. اتخاذ سیاست های سلطه گرانه و تحکیم و تثبیت آن در منطقه ی خلیج فارس و خاورمیانه، خصوصا از سوی آمریکا در برابر اعمال سیاست های سلطه ستیزانه ی جمهوری اسلامی، نه تنها سازگاری و هم سویی نداشته، بلکه ماهیتا دارای تضادی آشتی ناپذیر است...".

موضوع رابطه ایران و آمریکا ، همواره یکی از مباحث مهم محافل سیاسی و مطبوعاتی دو کشور بوده و دامنه آن بنابر دلایلی که دائما در حال تغییرند، از ایجاد رابطه دوستانه و همکاری نزدیک تا رویارویی متقیم و خصمانه امتداد یافته است. در این بین کنش ها و واکنش هایی شکل گرفته که هریک سنگی از دیوار بلند بی اعتمادی میان ایران و آمریکا را برافراشته است.

در این خصوص عده ای از فزهیختگان و اندیشمندان دوکشور میان منافع ملی ایران و منافع جهانی آمریکا مشابهت دیده و رابطه همکاری (سیاسی) میان دو کشور را ضروری دانسته اند ، ولی عده ای دیگر به تعارضات بین این اهداف و منافع تهران و واشنگتن اشاره کرده ، انتهای جاده ارتباط و همکاری میان دو کشور را بن بست می بینند.

ماهیت این ارتباط هرچه باشد ،برای هردو کشور شایسته پژوهش است. تحقیق حاضر به این موضوع می پردازذ.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما