loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خداشناسی فطری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34604 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر از مجموعه کتاب های «دانشجو»ی کانون است و در شش فصل گردآوری شده است.
در فصل اول این کتاب مفهوم فطرت و تعریف لغوی و اصطلاحی آن ارائه می شود. غریزه، تفاوت ها، حرکات انعکاسی و عادی، برهان فطرت و براهین اخلاقی از دیگر مفاهیمی است که در این فصل تعریف می شود.
پنج فصل دیگر این کتاب به بررسی این مفهوم و تقریرها و برداشت های پنج تن ازصاحبان اندیشه در حکمت الاهی ، از برهان فطرت، یعنی بزرگانی همچون آیت الله شاه آبادی، امام خمینی، شهید مطهری، استاد جوادی آملی و استاد مصباح یزدی می پردازد.
در مقدمه این کتاب آمده است: «پاره ای از پژوهشگران دینی و اندیشمندان ژرف نگر اسلامی، مانند استاد مرتضی مطهری برای خداشناسی، سه راه پیش نهاده اند: خداشناسی فطری، خداشناسی عقلی یا شبه فلسفی و خداشناسی عقلی یا تمام فلسفی. در این نوشتار، گذاری به راه نخست (خداشناسی فطری) داریم و برخی از تقریر های برهان فطرت را بازخواهیم گفت. خصوصیت این تقریر ها ـ که موجب برگزیدن آن ها شد ـ آسان یابی و عمومیت آن هاست.»
عزیزالله مهریزی نویسنده این اثر دارای مطالعات گسترده ای در حوزه دین پژوهی است و تعدادی از تالیفات وی به همت کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است.

فطرت همانند راهنمایی امین از ابتدای تولد آدمی او را همراهی می کند و به تناسب ذات خویش مددرسان انسان ها برای خداجویی و فراهم کننده بستری مناسب برای رسیدن به سرحد کمال است.
نقش فطرت در خداشناسی تا آنجا پررنگ می شود که از آن حتی به عنوان برهانی برای اثبات خداوند و نیاز انسان به خداجویی با عناوینی چون فطرت خضوع، فطرت نیاز ، فطرت حب کمال و ... در کلام بزرگان علم و عرفان همانند امام خمینی ، مرحوم شاه آبادی و ... یاد شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما