loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر فلسفه سیاسی اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34609 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب تلاش کرده با ارائه مباحث متعدد در قالب سه بخش مجزا به تبیین مناسبات مبانی فلسفه سیاسی اسلام با مسایل آن بپردازد.

در بخش اول کتاب ذیل عنوان مقدمات، تعریف مفاهیم و بررسی زمینه های پیدایش، مباحثی از جمله روش پیشنهادی، زمینه های پیدایش فلسفه سیاسی اسلام، فرقه ها و فلسفه سیاسی اسلام و اختلاف معتزله و اشاعره در اندیشه سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد.

مبانی فلسفه سیاسی اسلام عنوان دومین بخش این کتاب است که به بررسی هستی شناسی، عظمت جهان هستی، کمال انسان، انسان از دیدگاه امام خمینی(ره) و مهدویت اختصاص دارد.

شریعتمدار در بخش پایانی اثر خود با عنوان مسایل فلسفه سیاسی اسلام(حکومت) به تشریح مسایل فلسفه سیاسی اسلام، ضرورت حکومت، آزادی سیاسی، روش امام علی(ع) در بیعت خلافت، حسبه و نصیحت ائمه مسلمین علیها سلام می پردازد.

آگاهی از فلسفه سیاسی اسلام و شناخت زوایای گوناگون آن نقش مؤثری در شکل بخشیدن به هوین و مشارکت فعال در جامعه دارد.
این آگاهی زمینه مساعدی را برای نقد و نظارت روشمند جامعه بر قوای متعدد حکومتی فراهم می آورد . از این رو در پژوهش حاضر تلاش شده تا گام کوتاهی در این مسیر برداشته شود و برای مخاطبان جوان اصول اساسی آن با رعایت گزیده گویی و اختصار بازگو شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما