loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام

سیاست - 11

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیامبر اکرم (ص) که در زمان خود رهبر و مقتدای نظری و عملی مردم بودند، به منظور استحکام و تداوم حکومت الهی در زمان غیبت، اصل ولایت فقیه را برای جامعه تعیین نمودند. این اندیشه، بعدها در ارائة نظریة دولت در اسلام تاثیر بسزایی داشت. در طول تاریخ نیز فقهای شیعه همواره سعی داشته اند این نظریه را در جوامع به کار بسته و درستی آن را در حیطة عمل به اثبات برسانند.

کتاب حاضر با بررسی زمینه های تاریخی نظریه ولایت فقیه از صدر اسلام تا کنون، به این نکته اشاره می کند که فقهای شیعه در این مدت هرگاه امکانی جهت اعمال ولایت فقیه یافته اند بی درنگ به اجرای آن همت گمارده اند.

این کتاب متشکل از دو بخش می باشد:

بخش اول: زمینه تاریخی نظریه دولت در سال های نخستین ؛ شامل : 1.نقش نیروهای فکری - اجتماعی در تطور نظریه دولت و ولایت 2.بنیان گذاری عملی و نظری دولت و ولایت فقیه

بخش دوم: زمینه تاریخی نظریه ولایت فقیه در سال های بعد؛ شامل : 1.نظریه ولایت از نیمه دوم سده نخستین تا آغاز غیبت 2.آغاز غیبت کبرا نقطه عطف آغازین
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما