loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام معرفت شناسی صدرایی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34691 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

صدرالمتألهین شیرازی بلند آواز ه و مؤسس حکمتی جامع مکاتب پیش از خود و به پایۀ بالایی همساز با معارف وحیانی اسلام است.حکمت ایشان مباحث گستردۀ خدا شناسی، هستی شناسی، انسان شناسی و فرجام شناسی را با عمق و دقت بسیار کاوید و از رهگذر تلاش ها و تحقیقات و تبعیت کامل از دستورات دین، به کشف و اثبات معارف بلندی نایل گشت.

بخشی از مباحث ایشان به معرفت، احکام و احوال آن اختصاص یافته است. او در سخنان خود در این موضوع، که با حوزه های پیشگفته ارتباط متقابل دارد، آرا و نظرات مختلف دیگران را به تفصیل ذکر و بررسی و گاه نقد و سپس نظر خویش را تبیین، اثبات و از آن دفاع کرده است.

صدرا نظام معرفت شناسی خویش ا با تکیه بر اندوخته های حمکت اسلامی پیش از خود و با ارائه نظریات بدیع و گاه با نقد های مفصل بر دیدگاه های پیشینیان شکل داد.ایشان اثری ویژه و مستقل را به این موضوع اختصاص نداد، اما مبانی معرفت شناختی خود را آنچنان در آثار گوناگون خود و در مسیر اثبات نظرات مختلف حکمی، عرفانی و دینی به کار برد که حاکی از انسجام ساختار و نظم سازمان معرفت شناسی وی دارد که این معنا با نظری کوتاه بر نظریات نو و گاه نقدهای مبسوط و مبنایی او بر دیگران روشن تر می شودکتاب نظام معرفت شناسی صدرایی در یک مقدمه و دو بخش تدوین شده است.

بخش اول این کتاب با عنوان هستی شناسی معرفت به مباحثی چون چیستی معرفت، اقسام معرفت، هویت معرفت، ماهیّت معرفت، ارکان معرفت و ترابط معرفت با عالم و معلوم می پردازد.

بخش دوم این کتاب با عنوان معرفت شناسی به امکان معرفت، فرایند و کانیزم معرفت، منابع معرفت، قلمرو معرفت، تئوری های صدق، ارزش و معیار معرفت و شرایط و موانع معرفت اشاره دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما