loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقدی بر مبانی معرفت شناسی اومانیستی و درآمدی بر مبنای معرفت شناسی دینی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34800 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اومانیسم که جنبشی فلسفی ادبی به شمار می آید، به جای تایید محوریت خدا، انسان را در محور قرار می دهد. این تفکر که حاصل دوران اختناق کلیسای قرون وسطاست، در صدد اعاده حیثیت انسان به عنوان موجودی خودمختار برآمد. در واقع واکنشی بود در برابر دوره ای که به نام مذهب، آزادی و اختیار انسان ها از آنها سلب شده بود. ولی تلقی اومانیست ها از تنافی دین و آزادی در نهایت راه آنها را از مبدا الهی جدا ساخت. سیر این فلسفه به جای ارتقای ارزش و منزلت انسان، تفکر پوچی و بی ارزشی آدمی را گسترش داد.

کتاب حاضر با نقد فلسفه اومانیستی، پیامدهای منفی این بینش را توضیح داده و به بررسی این نکته می پردازد که تقید به دین حقیقی منافی اختیار و آزادی بشر نبوده و وسیله ای است در جهت رهایی او.

بر خلاف مبانی معرفت شناسی اومانیستی ، در معرفت شناسی دینی عقل آدمی مخزن حقایق نیست تا با اتکای صرف به آن تمامی معراف حاصل گردد ، بلکه عقل ،میزان حقوق و حقایق است که اگر آدمی وجهه عقلانی نداشت تشخیص حقانیت شریعت نیز برایش مقدور نبود . در تفکر دینی، معرفت انسان با آغاز از مبنای شناخت که وجود محض خداوند است در قوس نزولی به موجودات امکانی می رسد و دیگر بار در قوس صعودی به وجود محض ارتقاء می یابد ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما