loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق بشر و حقوق بشردوستانه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34831 10003022
118,000 106,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آنچه در این کتاب بررسی می شود این است که نظام بین الملل حقوق بشر و بشردوستانه، دو نظام حقوقی به ظاهر متفاوتند که هریک بخشی از حقوق بین الملل را می سازند. نه حقوق بشردوستانه بخشی از حقوق بشر است و نه معقول است که حقوق بشر بخشی از حقوق بشردوستانه باشد. همچنین نباید آن دو نظام را یکی پنداشت. هرچند این دو نظام نقاط مشترک متعددی دارند، اما از جهاتی نیز از یکدیگر متفاوتند. رأی صواب آن است که این دو شاخه از حقوق بین الملل مکمل یکدیگرند و هر دو هدفی مشترک و واحد را دنبال می کنند که عبارت است از توسعه حمایت از افراد در زمان صلح یا در زمان منازعات مسلحانه. بنابراین حقوق بشر و بشردوستانه نمی توانند نقش های متضاد ایفا کنند.روش پژوهش در کتاب حقوق بشر و بشردوستانه تحلیلی است.پ

کتاب حقوق بشر و حقوق بشردوستانه از سه بخش تشکیل شده است:

در بخش نخست از مبنای مشترک حقوق بشر و بشردوستانه و زوایای مختلف کرامت انسانی به عنوان مهم ترین مبنای مشترک موشکافی و آنگاه از حقوق طبیعی و توجیه اخلاقی حقوق بشر سخن گفته می شود.

در بخش دوم، افزون بر بررسی ماهیت قواعد و چارچوب هنجاری دو نظام، در مورد پیوند و نفوذ متقابل حقوق بشر و بشردوستانه بحث خواهد شد. پس از تبیین مبانی، توجیهات، ماهیت، چارچوب هنجاری و تعامل دو سویه، وارد قلمرو اجرا شده، از ضمانت اجرا و تفاوت های دو نظام از حیث سازوکارهای تضمین سخن گفته می شود.

در بخش سوم به اضافه بحث از نهادهای مسئولیت کیفری فردی، صلاحیت جهانی و بی کیفری، به تعهد تضمین قواعد در دو نظام و مداخله بشردوستانه توجه نموده، سرانجام گاهی به نهادهای نظارتی قضایی و شبه قضایی و ارتباط نهادهای نظارتی دو نظام رسیده می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما