loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسرار ملکوت: شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السلام - جلد اول

مقدمه ی شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السلام

ناشر مکتب وحی

نویسنده سید محمدمحسن حسینی طهرانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34856 10003022
110,000 104,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه ای است در شرح حدیث امام جعفر صادق علیه السلام به روایت عنوان بصری،از دیرباز این روایت مورد نظر علماء بزرگ عرفان و اخلاق ما بالأخص عارف کبیر و موحد عظیم الشأن مرحوم آیه الحق حاج سید علی قاضی طباطبائی قدس الله نفسه الزکیه بوده است. اصل این مجموعه مطالبی است که حضرت مولف محترم مذاکراتی را بر محور مبانی عرفانی و سلوکی در مکتب عرفانی مرحوم علامه آیة الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی قدس الله نفسه الزکیه با عده کثیری از ارادتمندان و تلامذۀ آن رجل الهی داشته که حاصل آن دروس و مذاکرات بقلم شیوای ایشان برشته تحریر کشیده، و بنام «أسرار ملکوت» طبع و منتشر گردیده است.

بدین ترتیب می توان گفت: این مجموعه علاوه بر مطالبی بس نفیس که ارائه می دهد، می تواند بهترین یادنامه و بیان افکار و مبانی و مقامات و شیوۀ رفتار مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه بوده باشد. از این مجموعه دو جلد تا کنون منتشر شده است. بعضی از فصول این دو جلد عبارتند از:هدف غائی از تألیف کتاب نشر و بهره وری از نظرات مرحوم علامه طهرانی است، کتمان مناقب امیرالمؤمنین علیه السلام توسط بعضی از صحابه و حرمت کتمان حقیقت، روایت مهم حضرت امام حسن عسکری علیه السلام دربارۀ فقهاء، عدم توجه به معارف الهی در حوزه نجف (عناوین این فصل بسیار مهم است)، حرمت إنعزال از حق و بی تفاوتی نسبت به آن، لزوم خبرویت و بصیرت در آمر به معروف و نمونه های صحیحی از امر به معروف، اختلاف مراتب نفوس در کیفیت تلقی تشیع و اطاعت از امام معصوم...، اطاعت از امام علیه السلام باید مطلق باشد، تلقی مسلمین صدر اسلام از خلافت و وصایت، بحث جدائی دین از سیاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما