loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و پیش انگاره های فهم دین

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34864 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دغدغه اصلی عالمان دینی و تلاش های طاقت فرسای آنان همواره در جست و جوی یافتن فهم و معرفت صادق، ضائب، معتبر، مشترک و هماهنگ با مراد شارع، از دین بوده است. ماحصل این سخت کوشی ها، پدید آمدن میراثی گران بها و ذخایری گران سنگ است که جام زلال آن می تواند کام عطشناک جویندگان حقیقت را از جرعه های خوشگوار وحی الهی و سنت نبوی و ولوی سیراب سازد. به رغم این تلاش ها در عصر جدید، پاره ای از گرایش های هرمنوتیکی، ارزش و اعتبار معرفت دینی را با چالش هایی جدی رو به رو ساخت. بخش مهمی از این چالش ها، مبانی و زیرساخت های فهم و معرفت دینی را نشانه رفته و به تبع آن کل معرفت دینی را دستخوش مشکلاتی انگاشته است.

کتاب مبانی و پیش انگاره های فهم دین، به بررسی مهم ترین اصول و مبانی فهم دین، که مورد پذیرش عالمان شیعه و زیرساخت فهم و معرفت دینی آنان است، می پردازد. در این بررسی ضمن اکتشاف مبانی، توجیه های لازم نسبت به آنها به عمل آمده و گمانه های رقیب، مورد نقد واقع شده اند. افزون بر آن، بررسی کارکردها و برون دادهای این اصول در فرایند فهم دین مورد توجه نویسنده، جناب آقای حمیدرضا شاکرین بوده است.
هدف از انتشار کتاب مبانی و پیش انگاره های فهم دین، در درجه نخست، رونمایی از زیرساخت های نظری فهم دین و در پی آن استنتاج اقتضاها و برون دادهای روش شناختی آن در راستای تکامل فهم و معرفت دینی است. افزون بر آن، با ارائه تحلیل و تبیینی نو از جایگاه منطقی این مبانی و کارکردهای آنها، چندی از شبهات مطرح در حوزه معرفت دینی را به گونه ای درخور و شایسته پاسخ گو باشیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما