loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معنا منهای معنا

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34866 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر در چهار گفتار سامان یافته است:

گفتار اول: معنا منهای معنا؛این گفتار پرداخته سخنرانی مؤلف در تاریخ 87/2/23 در دانشگاه تهران است که در آن به نقد مدعیات یکی از نمایندگان معنی ورزی های مدرن پرداخته شده است.

گفتار دوم: سیطره مجاز در ساحت هویت تاریخی؛ این گفتار نخست به شرح این مدعا می پردازد که: به محاق افتادن حقیقت، و سیطره مجاز، خصلت روزگار ما، در عرصه های گوناگون معرفت و معیشت است؛ سپس به عنوان ذکر مصداق، تأکید می دارد که سنت، تجدد و فراتجدد، دوره های مخصوص حیات و هویت تاریخی فرهنگی اقلیم و اقوام خطه فرهنگ است؛ در حقیقت حاصل این گفتار، بررسی انتقادی افکار و آرای دکترسیدحسین نصر در سنت گرایی و معنویت ورزی است. این گفتار نیز حاصل سخنرانی مؤلف در تاریخ 87/2/15 در دانشگاه تهران است.

گفتار سوم: حجب النّور شرح حجاب های نورانی در شعر حضرت امام(س)؛ این گفتار حاصل مقاله ای است که مؤلف در همایش «ادبیات عرفانی حضرت امام(ره)» در تاریخ 83/3/19 در دانشگاه پزشکی تهران ارائه داده است. در این گفتار پس از اشاراتی به هویت و حیطه شعر امام(س) به شرح ظرائف و طرائف آمده در سروده های آن راحل رستگار در باب حجاب های نورانی پرداخته شده است.

گفتار چهارم: شهود و شیدایی؛ در این گفتار ضمن بررسی ادوار شعرسرایی امام(ره)، مضامین معرفتی اشعار آن بزرگ، کوتاه و گذرا بازکاویده و بازخوانی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما