loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان شناسی در قرآن

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34894 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این نوشتار در یک مقدمه و سه بخش تنظیم یافته است که مقدمه آن مربوط می شود به مباحث شناخت شناسی پیرامون انواع جهان شناسی علمی، فلسفی، عرفانی و قرآنی و بیان ویژگیهای معرفت شناختی هریک از این جهان شناختی ها، تا جایگاه معرفت شناسی قرآن در مسئله روشن شود.

بخش اول به بررسی مقایسه ای جهان شناسی های علمی، فلسفی، عرفانی و قرآنی اختصاص دارد. در این بخش کوشش نگارنده بر آن است تا دورنمایی از تصویر جهان در هریک از جهان شناسی های چهارگانه مذکور به دست دهد و در مقایسه، جایگاه تصویر قرآنی جهان معلوم شود.

در بخش دوم ویژگی های کلی و کلان جهان از نگاه قرآن به بحث گذاشته می شود و بر حیث ربطی بودن جهان نسبت به وجود الوهی از سویی، و صحنه آزمون بودن آن برای انسان و راهیابی او به حیات جاودان از سوی دیگر تأکید می شود.

و در بخش سوم که آخرین بخش این نوشته را تشکیل می دهد، به مباحث جزئی تر و به عبارتی به ساختار درونی جهان از نگاه قرآن پرداخته می شود و طی چند فصل طبیعت شناسی و مابعدالطبیعه از دید قرآن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما