loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گیاه درمانی: ترکیبی از طب سنتی و طب مدرن، پیشگری و درمان بیماری ها

ناشر ناهید

نویسنده رقیه رازقی جدید | لطفعلی پورکاظمی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 222

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گیاه درمانی یک نظام طبی بین المللی و بسیار کهن است که از گیاهان برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می کند. فلاسفه روزگار باستان باور داشتند که طبیعت داروهای گیاهی یا معدنی مناسب هر بیماری را خلق کرده است و اگر ما آن دارو را نمی یابیم نقص از طبیعت نیست. گیاه درمانی بهترین نتایج را در آدمهایی می دهد که از نبود تعادل انرژیایی مولود زندگی شهری بیمار شده اند، و اگر بیمار شیوه زندگی اش را به گونه ای اصلاح کند که به حالتی طبیعی تر بازگردد آثار درمانی واقعاً خوب تولید خواهد کرد.
اثرات پیش گیرانه و یا درمانیِ گیاه درمانی روی بسیاری از اختلالات و بیماری ها در جوار علم طب، سبب شده تا اعتماد جهانیان به این علم به طور گسترده ای افزایش یافته و علاقمندان به این طب، برای درمان بسیاری از بیماری ها، در جستجوی مداوا با این روش نیز باشند. از این رو آگاهی داشتن به فواید و مراحل درمان بسیاری از بیماری ها با روش طب سنتی (طب اسلامی) به عنوان مکمل دانش پزشکان و ایجاد شخصیتی علمی در افراد علاقمند و به ویژه متخصصین حوزه های مربوطه از جمله مزایای طب اسلامی به شمار می آید، زیرا دانش تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی در اکثر کشورهای جهان نهادینه شده و در جوار سایر علوم پزشکی، کاربردی شده است. و این خود برای این علم که ریشه در تاریخ چند هزار ساله بشریت داشته، و در کشورهای مختلف و بنا به اعتقادات و گیاهان دارویی موجود در هر سرزمین، از این گیاهان استفاده شایسته و بهینه بعمل آمده است، افتخار بزرگی به شمار می رود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما