loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجربه دینی و چرخش هرمنوتیکی: بررسی و نقد آرای ویلیام آلستون

ناشر هرمس

نویسنده بابک عباسی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 289

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34972 10003022
26,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب، نظریه های «ویلیام آستون» درباره تجربه دینی تحلیل و تفسیر شده است. قول به اصالت تجربه دینی را می توان واکنشی دین دارانه به نقد دین در دوره مدرن دانست؛ چرا که این رویکرد می کوشد به معیارهای معرفتی مدرنیته و در صدر آن ها محوریت تجربه وفادار بماند. در پژوهش حاضر، تلاش شده تا ضمن شرح برآمدن این جریان فکری مهم در آثار افرادی چون «شلایر ماخر» و «جیمز» یکی از مهم ترین صورت بندی های معاصر این رأی یعنی نظریه معرفت شناسنانه «آستون» نقد و بررسی شود. محقّق در این راستا پس از ارزیابی نقدهای فیلسوفان تحلیل در جست وجوی منظری جامع به «هرمنوتیک هایدگری» روی آورده و سعی می کند ثابت نماید که تلقّی هرمنوتیکی از تجربه دینی، تبیین بهتری از تنوّع و تکثّر تجربه های دینی به دست می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما