loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحلیلی اندلس

5 (1)

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمدرضا شهیدی پاک

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 431

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گروه تاریخ پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه در موضوع تاریخ اندلس شاید جامع ترین کتاب تحلیلی را در مورد به چاپ رسانده است. تاریخ اندلس از آنجا حائز اهمیت است که در اندلس یک کشور اسلامی بوجود آمده بود و دشمنان اسلام با استحاله نمودن درونی اندلس رفته رفته زمینه های فروپاشی اندلس را فراهم نمودند. بررسی تاریخ تحلیلی اندلس به ما کمک می کند تا زوایای این فرایند را مورد بررسی قرار داده و به تحلیل مناسبی از علل شکل گیری و فروپاشی تمدن های اسلامی بپردازیم .این کتاب در دوره کارشناسی ارشد رشته تاریخ تدریس می شود و در نوع خود دارای بلوغ است زیرا نویسنده محترم؛ دکتر شهیدی پاک این کتاب را طی سالها در مقطع کارشناسی ارشد تاریخ درس گفته و نواقص آن را برطرف نموده است. البته نویسنده محترم در کنار این کتاب، کتاب ارزشمند:"تاریخ تحلیلی مغرب" را نیز به چاپ رسانده است.

دوره اسلامی تاریخ اسپانیا، عصر طلایی تاریخ آن کشور محسوب می شود، چنان که آثار برجای مانده از حاکمیت مسلمین در این سرزمین، بخش بزرگی از درآمد گردشگری دولت مادرید را فراهم می نماید. نگارنده در ابتدا واژه آندلس، محدوده جغرافیایی و شهرهای اسلامی آن را مورد اشاره و توصیف اجمالی قرار داده و سپس تاریخ این سرزمین را از زمان ورود اعراب تا سقوط اندلس به وسیله مسیحیان، بررسی و تحلیل نموده است.این سرزمین توسط امویان فتح گردید و پس از آنان حکومت های ملوک الطوایفی، و دولتهایی مانند مرابطین و موحدین نیز در آن حکومت کردند. علل سقوط اندلس، تاریخ تشیع در آن و وضعیت فرهنگ و تمدن اسلامی در این دوران، برخی از دیگر مباحث نگارنده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما