loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر هرمنوتیک

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35084 10003022
235,000 211,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب درآمدی بر هرمنوتیک، به نقد دیدگاه­ هایی پرداخته است که در تقابل و چالش مستقیم با روش مقبول و رایج در میان عالمان دینی ما قرار دارند؛ همان روشی که پیش از قرن بیستم شیوه پذیرفته شده و معهود همه پژوهشگران در مقوله فهم و تفسیر متن بوده است. بنابراین، نحله­هایی که اساساً با سنّت تفسیری حوزه­ های علمیّه تضاد جدّی ندارند و اختلاف نظر آنان جزئی است، نقد نشده ­اند. آراء سه متفکر برجسته هرمنوتیکی در قرن بیستم، هیدگر، گادامر و پل ریکور مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

نوشتار درآمدی بر هرمنوتیک، مشتمل بر شش فصل و یک ضمیمه به شرح ذیل می باشد:
فصل اول: چیستی هرمنوتیک
فصل دوم: سیری در تاریخچه هرمنوتیک تا آغاز قرن بیستم
فصل سوم: هرمنوتیک هیدگر
فصل چهارم: هرمنوتیک فلسفی گادامر
فصل پنجم: هرمنوتیک هابرماس و ریکور
فصل ششم: هرمنوتیک عینی گرا

کتاب درآمدی بر هرمنوتیک، نوشته احمد واعظی است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

واژهٔ «هرمنوتیک» از زبان یونان باستان ریشه گرفته است (hermeneuin= تلفظ‌کردن، توضیح‌دادن، ترجمه‌کردن) و برای نخستین‌بار توسط متفکرانی استفاده شد که درمورد چگونگی بیان پیام‌های الهی و ایده‌های ذهنی به زبان انسان بحث می‌کردند.
برای مثال، فیلسوف یونان باستان، افلاطون (427-347 قبل از میلاد)، در رابطه با شاعران از واژه هرمنوتیک تحت عنوان «هرمیونیت الهی» استفاده کرد و دانشجوی او ارسطو (384-322 قبل از میلاد) نخستین رساله موجود را درباره هرمنوتیک نوشت و در آن نشان داد چگونه کلمات گفته و نوشته شده بیان اندیشه‌های درونی هستند. بنابراین، از اولین مرتبهٔ پدیدار شدن خود، واژهٔ هرمنیون، همراه معادل لاتین آن، مترجم، به نوعی با درک ارتباطات گفتاری یا نوشتاری ارتباط داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما