loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه پاسخگو: نگاهی به پویایی و کارآیی فقه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35112 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب "فقه پاسخگو: نگاهی به پویایی و کارآیی فقه" بر آن است که آسیبهای احتمالی فقه را شناسایی کرده و نشان دهد و راهکارهایی را برای کارا شدن فقه بیان کند.

همچنین مؤلف در پی آن است که درحد توان، تبیین دقیقی از قابلیتهای درون سیستمی فقه برای هماهنگ سازی خود با مسائل جدید ارائه دهد و اثبات کند که می توان فقه را به آینده نگری، پیشرو و پویا شدن رهنمون ساخت.

کتاب "فقه پاسخگو" مشتمل بر سه فصل به شرح زیر است :

فصل اول: کلیات؛ در این فصل به مباحثی از قبیل قلمرو فقه، تقسیم قلمرو فقه، هدف فقه، انفتاح باب اجتهاد پرداخته شده است.

فصل دوم : حیات مرجع تقلید؛ مباحث این فصل از این قرارند: مجتهد و موضوع شناسی، اقسام موضوع، موضوع شناسی و موضوع حکم، موضوع و مصداق، تبدیل موضوع، موضوعات جدید، مجتهد و حکم شناسی، اقسام حکم، رابطه حکم اولی با حکم ثانوی، پویایی فقه در سایه احکام اولی و ثانوی، حکم حکومتی، تفاوت حکم حکومتی با حکم اولی و ثانوی، نسبت حکم حکومتی با حکم اولی و ثانوی، نسبت حکم حکومتی با حکم اولی و ثانوی، پویایی فقه و حکم حکومتی، نقش ملاکات احکام، ملاک تحریم غنا، مجسمه سازی، ازدواج با غیر مسلمان، بهره بانکی، مجتهد و روش شناسی، تخصصی کردن آموزش و پژوهش در رشته های گوناگون فقه، اجتهاد برای عرف مردم، آشنایی و تسلط بر فقه اهل سنت، آشنایی با مکاتب حقوقی، استفاده از کارشناس در موضوعات، کشف قواعد جدید اجتماعی فقهی، اجتهاد مستمر.

فصل سوم: منابع فقه در جهت پویایی فقه؛ نویسنده در این فصل به مباحثی از قبیل کتاب، کلام خدایی و فهم بشری، سنت، اجماع و عقل می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما