loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توزیع و مهار قدرت در نظریه ولایت فقیه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35126 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه ی نظریه ی ولایت فقیه ساماندهی یافته، این سئوال مطرح است که نسبت میان نظریه ی ولایت فقیه و نظریه ی تفکیک قوا چیست؟ و با توجه به این که هردو نظریه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده، آیا بین آن ها سازگاری وجود دارد؟ با فرض وجود این سئوال و اختلاف دیدگاه ها در نظریه ی ولایت فقیه، هدف عمده ی پژوهش حاضر، پاسخ گویی به پرسش از ماهیت و جایگاه تفکیک قوا در نظریه ی ولایت فقیه است. بر این اساس در فصل های متعدد این پژوهش بر این نکته تاکید شده که تنها در صورتی می توان از نسبت میان ولایت فقیه و نظریه ی تفکیک قوا گفت و گو کرد که مفهوم متخذ از ولایت فقیه به معنای تعطیلی عقول نخبگان و سلب انتخاب گری از مردم، به ویژه دخالت در کار قوا و نهادها نباشد. عناوین مختلف کتاب، بدین قرار است: "ولایت مطلقه ی فقیه: دیدگاه وتفسیرها"، "تفکیک قوا: مفهوم، مبانی و بسترها"، "منزلت تفکیک قوا در نظریه ی ولایت فقیه" و "مناسبات ولی فقیه با قوا و نهادهای حکومتی".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما