loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی قرآنی به پاک سازی روح

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35132 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب، به مسئله فطرت و سرشت پاک انسانی در گرایش به «فضایل» و بیزاری از «رذایل» پرداخته است.
نویسنده در این اثر کوشیده است بر مبنای آیات و روایات، نموداری واقعی و جامع ازحالات نفسانی ترسیم کند.
این کتاب در چهار فصل تدوین شده است: نویسنده در فصل نخست باعنوان «مباحث مقدماتی» به موضوع هایی چون قلب، هم نشین مباحث اخلاقی؛ نفس در لغت و قرآن، گرایش توحیدی انسان به اخلاق فاضله، و عمودی بودن سیر و سلوک پرداخته است.
در فصل دوم، باعنوان «مراتب نفس»، انواع نفس و مراتب سیر صعودی نفس، بررسی شده است.
فصل سوم باعنوان «عوامل خودسازی» (عوامل تهذیب نفس) به عواملی چون: اندیشه ها و تلاش های درونی نفس، پاک دامنی، نماز شب، اموراجتماعی، رعایت ادب و تواضع، انتخاب دوستان شایسته، ازدواج و محبت به دیگران توجه کرده است.
فصل پایانی این اثر، «موانع خودسازی» نام دارد که در آن، برخی ازموانع مانند هواپرستی، کینه توزی، غیبت، تهمت، شوخی زیاد، توجه و دل مشغولی به غیرخدا، ریا و حسد معرفی شده است.
مؤلف درتدوین این اثر، علاوه بر قرآن کریم، به تفسیر المیزان، تحف العقول، بحارالأنوار، گناهان کبیره (اثر آیت الله دستغیب)، اصول کافی، کنزالعمال و... استناد کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما