loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرارداد اختیار معامله (بررسی حقوقی و فقهی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35273 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دگرگونی اقتصاد جهانی طی دهه های اخیر توسعه اقتصادی موجب ابداع و تکامل ابزارهای متعدد مالی گردیده است. علاوه بر گسترش معاملات سنتی، مبادلات ابزارهای مشتق مالی شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار معامله و قرارداد معاوضه، شتاب روزافزونی یافته است. معاملات ابزارهای مشتق صرفاً وسیله ای برای پوشش خطرهای تغییرات نامطلوب قیمت نیست، بلکه به صورت ابزاری برای رقابت در صحنه بازاریابی نیز استفاده می شود. در میان ابزارهای مشتقه، قرارداد اختیار معامله از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا اختیار معامله تنها موردی است که بورس و خارج از بورس قابل معامله است؛ از سوی دیگر،انعطاف پذیری قرارداد اختیار معامله، در مقایسه با سایر ابزارهای مشتقه مالی، سبب شده است تا بدین وسیله بهتر بتوان خطر ناشی از نوسانات قیمت را پوشش داد.
وجود بازارهای قراردادهای اختیار معامله این امکان را فراهم می کند که خریداران این گونه قراردادها، با پرداخت وجهی اندک، حق معامله ای را که قرار است بعداً انجام گیرد به دست آورند و بدین طریق، خود را از نوسان قیمت کالا در آینده مصون نگاه دارند.
هدف از این تحقیق
1. تبیین و رفع ابهام از مباحث فقهی و حقوقی قرارداد اختیار معامله؛
2. زمینه سازی حقوقی و فقهی و ارائه پیشنهاد لازم به قانون گذار برای وضع قوانین جدید؛
3. کمک به توسعه تجارت، رونق بازارهای بورس و اقتصاد کشور؛
4. ایجاد ارتباط میان رشته های حقوق، مدیریت مالی و اقتصاد.
این کتاب به قلم جواد حسین زاده در گروه فقه و حقوق منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما