loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و کلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35287 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تعامل فقه و کلام با یک دیگر به عنوان دو دانش، از سلسله مباحثی است که در جغرافیای فلسفة فقه جایگاهی ویژه دارد. امروزه فقه به دلیل حضور فراگیر و احراز نقش محوری در عرصه های اجتماعی، به ویژه قانون گذاری، از اهمیت بسزای برخوردار است. از این رو، ضرورت سخن گفتن از تعامل دانش فقه و کلام که بنیادهای کلامی فقه نظر دارد و دانش فقه را در برآوردن نیازهای اجتماعی توانا می سازد، مبرهن می شود. نگارنده در کتاب حاضر، در صدد تبیین چگونگی ارتباط بین دانش فقه کلام از دو منظر بیرونی و درونی است. وی تلاش می کند تا با استفاده از روش توصیف، تبیین و نقد، رابطه دو سویه بین دو دانش مذکور را به اثبات برساند.

کتاب فقه و کلام شامل سه بخش و یک خاتمه است.
در بخش اول به کلیات موضوع پرداخته شده و در برگیرنده تبیین مفهومی واژگان اصلی پژوهش و جایگاه دانش کلام و فقه است.
در بخش دوم به رابطه فقه و کلام از منظر مبادی پرداخته شده است و مسائلی از قبیل قلمرو، غایات، روش و منابع دو دانش را مورد تحلیل قرار می دهد.
در بخش سوم، رابطه فقه و کلام از منظر مسایل مورد توجه قرار می گیرد. در فصل اول و دوم، تبیین قواعد علم و قواعد کلامی و پاره­ای از قواعد کلامی را از جهت صحیح بودن مبنای آن مورد تحلیل قرار داده و در فصل پایانی، برخی از نتایج و کارکردهای قواعد کلامی در فقه ذکر می شود.
در خاتمه پژوهش، استنتاج رساله مکتوب شده و پس از آن نیز کتابنامه ذکر شده است.

این تحقیق به روش کتابخانه­ ای انجام گرفته است و در برگیرنده توصیف، تبیین و نقد است، یعنی در مرحله اول به گزارش، توصیف و تبیین حاصل از اطلاعات می پردازد و در مرحله بعد به ارزیابی و نقد می نشیند.
در بررسی تعاریف و نظریات تا حد مقدور، از منابع اصیل استفاده شده است و در نگارش این کتاب افزون بر منابع موجود در کتابخانه­ ها و پژوهشگاه­ ها، از منابع الکترونیکی همانند سایت­ ها و نرم­ افزارها نیز استفاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما