loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دنیا، مرگ و برزخ در آیینه نهج البلاغه

ناشر کتاب نیستان

نویسنده فاطمه احمدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 280

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

خداوند سبحان در کتاب حکیم، دنیا را راه، وآخرت را خانه پایانی و «دارالقرار» معرفی فرموده است. و آدمی را برای اینکه به سلامت راه را طی کند و قرار خویش را باز یابد، به پیروی از انبیای ابراهیمی و اولیای الهی (علیهم السلام) فرا می خواند.
اهتمام عمده انبیا (علیهم السلام) پس از مسئله توحید، همواره به امر معاد و زندگی در عالم آخرت بوده است. در این میان شناخت دنیا، نقش مرگ و حقیقت انتقال از این جهان، و عالم برزخ و شاخصه های آن، مهم ترین گزینه هایی است که همواره قرین اندیشه آدمی بوده و هست.
رسیدن به معارف عینی ناب پیرامون شناخت دنیا، مرگ و برزخ همچون دیگر معارف و حیانی، تنها از طریق صحیفه وحی و صحف مترجمان حقیقی آن ممکن است؛ زیرا شناخت آنان شهودی و عینی است و کمترین خطایی در آن راه ندارد.

در مجموع بیانات معصومین (علیهم السلام) درباره دنیا، مرگ و برزخ، کلام امیرمومنان (علیه اسلام) در نهج البلاغه درخششی تابناک دارد؛ آنگونه که دل سپردن به کلام نورانی آن حضرت، انسان را به اندیشه ای عمیق واداشته، او را ناگزیر از فراهم آوردن زادراهی متناسب با این سفر خطیر می سازد.
حضرتش در جای جای این کتاب، ابعاد مختلف دنیا، مرگ و برزخ را همچون تصویرگری چیره دست چنان ترسیم فرموده اند که نقشه ای جامع از حقیقت هر یک، برای رهپویان بیدار ارائه نموده اند.
نگارنده در این اثر، موضوعات مذکور را در نهج البلاغه به دقت بررسی نموده و پس از چند بار تدریس و واگویی، در سه فصل تقدیم تشنه کامان معارف علوی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما