loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقدی بر هیوم در تئوری شناخت و مابعدالطبیعه

فلسفه - 17

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35317 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نقدی بر هیوم در تئوری شناخت و مابعدالطبیعه ضمن معرفی دیوید هیوم و سیری گذرا در آثار و اندیشه های خلق شده توسط او که در بخش نخست از نظر می گذرد، به نقد دو اشکال بازگفته شده از سوی هیوم می پردازد.

بخش دوم با عنوان«تصورات»، طی دو فصل با عناوینی چون:«مبدأ شناخت» و «فاعل اندیشه»، نگاهی نقادانه به این سخن هیوم که «تصورات نخستین ما - که حاکی از واقعیات اند - منحصر به تصورات حسی هستند»، می افکند.

«تصدیقات» عنوان بخش سوم این کتاب را تشکیل می دهد. در این بخش نگارنده می کوشد در قالب چهارفصل، این گفته هیوم را که «قضایای عقلی، منحصر به قضایای تحلیلی بی فایده است که مفهوم گزاره در آنها تکرار مفهوم نهاد است»، نقد کند.عناوینی چون:«قضایای ترکیبی»،«قانون علیت»،«رابطه هست ها و بایدها»،«تشکیک در دلایل خداشناسی»، از جمله فصل هایی هستند که در این بخش بررسی و تحلیل می شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما