loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلام پیش دبستانی ها 21: آموزش کامپیوتر برای کودکان

ناشر کتاب نیستان

نویسنده داریوش صادقی

تصویرگر ایلگار رحیمی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 47

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35342 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آموزش کامپیوتر ، کتابی است ساده و قابل فهم برای کودکان پیش دبستانی و اوایل دبستان. در این کتاب سعی شده است آشنایی با قسمت های مختلف کامپیوتر و کارکرد هر قسمت به زبانی ساده و به همراه بازی به کودکان آموزش داده شود. هدف از این کتاب، آشنایی مقدماتی کودک با اجزای مختلف کامپیوتر، شناخت وسایل ورودی و خروجی، نحوۀ استفادۀ درست از کامپیوتر و مراقبت و نگهداری صحیح از آن است. پایه هر علمی لازم است از کودکی بنا نهاده شود و این کتاب اولین گام برای آشنایی با کامپیوتر و استفاده صحیح از آن را هموار می سازد.

در مقدمه کتاب این چنین آمده است:
در قرن بیست و یکم که دست آوردهای علمی هر روزه افق جدیدی را پیش روی انسان ها می گشاید، بدون شک افراد با سواد فقط کسانی نیستند که توانایی خواندن و نوشتن دارند. امروزه باسواد کسی است که از سواد علمی برخوردار است. یعنی می تواند دانش خود را با پیشرفت سریع دنیای امروزی مطابقت داده و اطلاعات و توانایی هایش را به روز کند.
کامپیوتر در این دوران نقش بسیار مهمی را بازی می کند و استفاده­ی درست از این وسیله باعث ارتباط با جامعه­ی علمی و اطلاعاتی وسیعی است که کمک می کند همیشه دانش و عملکرد ما مطابق پیشرفت های روزِ دنیا باشد.

آموزش و فرهنگ سازیِ استفاده­ی درست از کامپیوتر و اینترنت باید از همان سال های اول زندگی به کودکان آموزش داده شود. امروزه اغلب می بینیم که کامپیوتر برای نسل کودک ونوجوانِ جامعه، بیشتر به عنوان یک ابزار سرگرمی و بازی کاربرد دارد. اینترنت هم اوضاع بهتری ندارد و در بین جوانان و بزرگسالان در حوزه­ی فعالیت هایی چون ارسال نامه­ی الکترونیک (ایمیل)، گفتگو های دوستانه (چت)، دانلود موسیقی و پرداختن به سایر سرگرمی ها محصور و محدود باقی مانده است.

هدف از نوشتن این مجموعه برای کودکان پیش دبستانی ، آشنایی مقدماتی با مبانی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر، استفاده­ی درست از کامپیوتر و مراقبت از بدن خود در حین کار با کامپیوتر می باشد. هرچند کودکان در این سن توانایی خواندن و نوشتن ندارند، اما نقش والدین در آموزش به آن ها ضروری به نظر می رسد. بنابر این بهتر است هر روز 10 تا 15 دقیقه به امور آموزشی کودکان اختصاص دهیم و تربیت و آموزش کودکان را به مراکزی مثل مهد کودک و آموزشگاه ها محدود نکنیم.

یکی از مهمترین مسئله­ هایی که باید کودکان بدانند این است که در هنگام استفاده از کامپیوتر کودک فقط به یک بعد از کارکرد آن توجه نداشته باشد و از تمامی توانایی و کارکرد های کامپیوترتا حدودی آگاه شود و به تدریج از آنها استفاده کند. مثلا" فقط آن را برای بازی بکار نبرد و یاد بگیرد با آن نقاشی هم بکشد. پس از ورود به مدرسه بتواند با آن تایپ کند. در برخی از سایت های مخصوص کودکان به جستجوی اطلاعات مفید و دانستنی های علمی بپردازد. از نرم افزار های مختلف فرهنگ لغات، بانک اطلاعاتی، و برنامه های کاربردی استفاده نماید. این همه مستلزم آن است که پایه و فرهنگ استفاده­ی صحیح از کامپیوتر را از کودکی به آنان آموزش دهیم. در این مجموعه تلاش کرده ایم تا بطور علمی و بسیار ساده مفاهیم اولیه به کودکان پیش دبستانی آموزش داده شود.

جهت استفاده­ی بهتر از این کتاب نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
1- در زمان هایی که کودک حوصله و انگیز­ه­ ی یادگیری دارد، مطالب کتاب را برایش بخوانید و از روی تصاویر توضیحات مختلف هر تصویر را به او بگویید.

2- اجازه بدهید تا تمرین های کتاب را به تنهایی انجام دهد و راهنمایی شما فقط در حدی باشد که دستورالعمل هر فعالیت را به خوبی درک کند.

3- اگر مطلبی را اشتباه پاسخ داد، به صورتی او را راهنمایی کنید که روی جواب صحیح مجددا" فکر کند، نه اینکه جواب را به او بگویید یا بخاطر اشتباهش او را به دقتِ بیشتر وادارید.

4- مطالب کتاب جنبه­ی تئوری و بیانی دارد و هدف این است که کودک با کامپیوتر منزل برخی از این تمرین ها را انجام دهد.

بهتر است برخی از تمرین ها، مثل مراقبت از بدن در هنگام کار با کامپیوتر را به همراه فرزندتان و بصورت عملی انجام دهید. مثلا" بصورت اشتباه پشت کامپیوتر بنشینید و از او بخواهید اشکالات نحوه­ی نشستن شما را بگوید. یعنی در عمل این کار را انجام دهید و همواره در حین کار با کامپیوتر این تمرین ها را مرور کنید تا دقت برسلامت جسمی را هنگام کار با کامپیوتر همیشه رعایت کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما