loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلام پیش دبستانی ها 10: بازی با نقطه ها

ناشر کتاب نیستان

نویسنده داریوش صادقی

تصویرگر فرهاد جمشیدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 56

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35349 10003022
89,000 84,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بازی با نقطه ها یک کتاب سرگرمی و بازی نیست بلکه کتابی است که مهارتهای ابتدایی ضروری برای نوشتن ، تقویت دقت در ترسیم اشکال و کنترل بر مداد را آموزش می دهد.

برای پیش دبستانی ها که می خواهند به کلاس اول بروند ، درست نوشتنِ شکل حروف و اعداد از اهمیت زیادی برخودار است. در کتاب بازی با نقطه ها کودکان بطور غیر محسوس شکل های ساده ، نیم دایره ، منحنی ، زاویه دار ، راست و مورب را تمرین می کنند. کودک اتصال دو نقطۀ نزدیک به هم را به راحتی انجام می دهد . از نقطه ای به نقطۀ دیگر حرکت می کند و در پایان یک شکل نیم دایرۀ بزرگ یا قسمتی از یک خرس کوچولو را با منحنی های فراوان تکمیل می کند.

در هر شکل می توان الگویی از حروف الفبای فارسی و یا اعداد را پیدا کرد. در اصل، کودک در حین بازی و تکمیل این نقطه ها ، بطور غیرمستقیم حالت یا بخشی از حروف و اعداد را تمرین می کند. اگر کمی در اتصال نقطه ها به هم دقت نمائیم ، متوجه می شویم که ارتباط دو نقطه به هم می تواند در حالت های چپ به راست ، راست به چپ ، بالا به پایین ، پایین به بالا ، مورب ، منحنی و نیم دایره و ... باشد. این نوع حرکت های کوتاه و بین نقطه ای ، تمرین بسیار مناسبی جهت دست ورزی و تقویت کنترل مداد می باشد.

با اتصال تمامی نقاط به هم و تکمیل شکل ها کودک احساس می کند بخش های ناتمام را درست کرده و به موفقیت دست یافته است.

براساس روانشناسی گشتالت، کل، چیزی متفاوت از مجموع اجزای آن است ، در اینجا هدف اصلی ما همان اجزایی است که کل یک شکل را ترتیب می دهد. اتصال نقطه ها در زوایا و جهات مختلف اگر چه کل یک شکل را سازمان می دهد ولی در اصل پیش تمرینی است برای نوشتن و تقویت مهارتهای دست و آمادگی برای آشنایی بصری و دیداری با شکل حروف الفبا و اعداد که بعد ها کودک با آن آشنا می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما