loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان راستان در 80 دقیقه: بازنویسی اثر ماندگار استاد شهید مرتضی مطهری

ناشر میراث اهل قلم

نویسنده مرتضی مطهری

تحقیق و تنظیم کتاب سید جواد میری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 72

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نگارنده در کتاب حاضر به بازنویسی اثر ماندگار شهید مرتضی مطهری یعنی «داستان و راستان» پرداخته است. وی معتقد است که این کتاب فقط یک راهنمای اخلاقی و اجتماعی نیست؛ بلکه معرفی کنندة روح و حقیقت تعلیمات دین، و ترازوی سنجش برای هر جامعه ای است که سنگ اسلام را به سینه می زند. در این کتاب 125 داستان کوتاه از داستان و راستان به زبانی ساده به مخاطب عرضه شده است. حتی یک گردو؛ در بزم خلیفه؛ اسلام با طعم اموی؛ کابوس؛ پیراهن خلیفه؛ شاگرد بی استعداد؛ میوة طائف؛ قرق؛ شکایت روزگار؛ حیله؛ و حبیب خدا برخی از عناوین کتاب است.

در داستانی با عنوان «درخواست استاد» می خوانیم:گفت: خواهشی دارم. اگر قول برآورده شدنش را می دهید، بپرسم.گفتیم: تو امر کن! ما حواری و گوش به فرمان توایم.گفت: می خواهم پاهایتان را بشویم.قول داده بودیم. هیچ نگفتیم. مردیم و زنده شدیم تا عیسی کارش را به پایان رساند.گفتیم: تو معلم مایی عیسی. ما باید پای تو را می شستیم نه تو پای ما را.گفت: این کار را کردم تا بدانید برای خدمت به مردم هیچکس سزاوارتر از عالمان نیست. چنین کردم تا تواضع کنم و به شما تواضع بیاموزم. در ارشاد مردم، راه و روش تان تواضع کردن و خدمت گزاری باشد؛ حکمت گیاهی است که در زمین نرم تواضع می بالد نه در کوهستان سخت تکبر...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما