loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیر پوست ریاض

رمانی درباره روابط اجتماعی جوانان در عربستان

ناشر لوح فکر

نویسنده رجا عبدالله صانع

مترجم سمیه صادقی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 358

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب رمانی عربی، اینترنتی درباره ی روابط اجتماعی جوانان در عربستان و درمورد رابطه ی دوستی چهار دختر 20 ساله است که جنبه ی پنهان و ناشناخته ی جامعه ی سعودی از رابطه پدر و فرزند تا قدرت مندی مردان و سوء استفاده هایی که مردان از این قدرت می کنند را برملا می سازد و به خواننده کمک می کند تا با واقعیت های درونی جامعه سعودی آشنا شود.

هدف نویسنده از نوشتن این کتاب جستجوی تناسبی بین اسلام، سنت و مدرنیته بوده تا مسائلی را که جامعه ی عرب آن ها را نمی پذیرد؛ پررنگ جلوه دهد. «زیر پوست ریاض» در قالب 50 داستان اینترنتی نوشته شده است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: «دختری به نام موا طی یکسال و در جمعه هرهفته ایمیلی به تمامی کاربران اینترنت در عربستان سعودی ارسال می کند. او در این نوشته؛ بخشی از زندگی چهار دوستش از طبقه ی مرفه ریاض را به تصویر می کشد. لمیس، سدیم، قمره و مشاعیل دوستان صمیمی هستند که از زیرو بم زندگی یکدیگر باخبرند. موا به هدف روشن کردن مردم جامعه اش از آن چه در اطرافشان می گذرد و نیز برای آن که دید جامعه جهانی را نسبت به زنان و مردان سعودی تغییر دهد؛ برای اولین بار از خط قرمزهای جنسی جامعه متعصب اش عبور کرده و خاطراتی را نقل می کند که دولت عربستان و جامعه اش را دچار تشویش می کند و موضوع آن مدت ها بحث مجالس و محافل می گردد. افرادی نیز به توافق یا تعارض با او ایمیل هایی را برایش ارسال کرده اند که به اختصار در کتاب آورده شده است.

این کتاب به علت مخالفت دولت سعودی در بیروت منتشر شد و اندک زمانی کوتاه در اختیار خوانندگان بی شمارش قرار گرفت. نویسنده، یک زن است و موضوع رمانش، جامعه ای به شدت مرد سالار، شاید در نگاه نخست، نگاشتن چنین رمانی ناممکن می نمود، اما برعکس، زن بودن نویسنده، برگه عبوری برای ورود به اندرونی خانه ها و خیمه ها و هم نشینی و هم سخنی با محروم ترین لایه اجتماعی این جامعه.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما