loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریشه ها

داستان های خارجی - 100

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده الکس هیلی

مترجم علیرضا فرهمند

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 775

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3556 10003022
450,000 427,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ریشه ها اثر الکس هیلی، نویسنده معاصر آمریکایی است. او در این داستان زندگی خانواده و نیاکانش را به تصویر می کشد. پیام محوری این داستان، وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی تبار و بیان رنج ها و کاستی های زندگی آنها در دوران برده داری و پس از آن است. در نگاهی دقیق تر، نویسنده به شناساندن مفاهیم تبعیض نژادی، بردگی، بیگاری و زیر تملک دیگران بودن می پردازد و آن را محکوم می کند.

این نیمه مستند که به شکل رمان نوشته شده و بیانی واقع گرایانه دارد، با زایش قهرمان اصلی داستان «کونتا کینته» در دهکده ای مسلمان و در باختر قاره آفریقا آغاز می شود. او با فرهنگ سنتی رشد می کند و زندگی آرام و بی دغدغه ای را به همراه خانواده و قبیله اش می گذارند. اما تراژدی از جایی آغاز می شود که بازرگانان برده، او را غافلگیر کرده و می ربایند.
او به همراه عده ای دیگر در بدترین وضع با کشتی های تجارت برده به آمریکا برده میشود و ...

کتاب ریشه ها، نوشته الکس هیلی است و با ترجمه علیرضا فرهمند در انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

حالا بیش از پیش صدای زیر شیون زنی سوگوار در سراسر دهکده شنیده می شد. خوشبخت بچه های شیرخوار یا نوپایی که هنوز نمی فهمیدند، چون حتی کونتا نیز آن قدر بزرگ شده بود که بفهمد این شیون یعنی آن که عزیزی مرده است.
.
بعدازظهرها معمولا کشاورز بیماری را که در هنگام وجین علف های هرز مزرعه اش از پای درآمده بود و حالا بی حرکت روی پوست گاو دراز شده بود، به دهکده باز می گرداندند.
.
داشتم به خاطر همه ی جنایات اتفاق افتاده برای همنوعانم در طول تاریخ، که بزرگترین گناه بشر به نظر می رسد، اشک می ریختم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مرضیه آرزومندی

فوووووق العاده. دو سوم کتاب تقریبا توصیف و توصیف و توصیف محل زندگی و کارها و علایق و احساسات شخص اول رمانه و شاید خسته کننده باشه ولی یک سوم بعدی که همه چیز بهم میریزه میفهمی چرا انقدر توصیف کرده و چه خوب توصیف شده و درک میکنی کاملا شخص اول رو و مثل اون حس میکنی کینه رو و ظلم رو و درد رو. عالی بود

21 فروردین 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما